درآمد داعش از فروش نفت چقدر است؟

تاریخ ارسال : 26 جولای 2015 ساعت : 5:38 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

خبرگزاری الشرق الاوسط با انتشار این خبر نوشت: دست اندرکاران آمریکایی مبارزه با ترور بااعلام این خبر گفتند این براورد براساس اطلاعات بدست آمده از حملات هوایی جنگنده های امریکایی به مواضع داعش در سوریه صورت گرفته است.

براساس این گزارش درامدهای قاچاق نفت که اغلب از ترکیه صورت می گیرد منبع اصلی درامد گروه تروریستی داعش است که آن را صرف پرداخت حقوق جنگجویان وتامین مخارج خانواده های آنها می کند ، داعش به هر جنگجو بیش از یکهزار دلار حقوق می دهد.

براساس این گزارش داعش برعکس القاعده خود را یک دولت و بنابراین موظف به ارایه خدمات آموزشی رفاهی به جنگجویان خودمی داند وبه همین دلیل هزینه های زیادی را متحمل می شود.

یکی از دست اندرکاران مبارزه با تروریسم دراین زمینه می گوید: اطلاعات بسیار زیادی در زمینه بازارهای داخلی داعش دردست داریم فکر می کنیم این اطلاعات دقیق هم هستند ونشان می دهند داعش در در همه مناطق تحت اشغال خود در سوریه و عراق اقدام به فروش نفت می کند وهمین موضوع بررسی فروش نفت و گاز توسط داعش را پیچیده تر وگسترده تر ازآنچه قبلا تصور می شد، می کند .

این گزارش حاکی است بخش عمده ای از اطلاعات مربوط به منابع درامدی داعش در حمله نیروهای ویژه به مقر ابوسیاف درسوریه بدست آمده است.

سازمان اطلاعات مرکزی امریکا اعلام کرده کامپیوتر متعلق به ابوسیاف که یکی از مسوولان جمع آوری و مدیریت منابع مالی گروه داعش بوده دراختیار این سازمان می باشد ؛ قبل از حمله به مقر ابوسیاف اطلاعات دقیقی از منابع درامدی داعش از محل قاچاق نفت نداشتیم وهمه آمار تخمینی بود.

دانیل گلیزر معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم اخیرا در یک نشست امنیتی اعلام کرده بود داعش درامدهای قابل توجهی از محل قاچاق نفت دارد ، آمارهای مختلفی دراین زمینه داریم ولی دریک مورد خاص این گروه دریک ماه 40میلیون دلار ازاین محل درآمد به دست اورده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، براین اساس گرچه محل اصلی درامد داعش از قاچاق نفت است ولی این گروه از روشهای دیگری مانند گروههای آدم ربایی، تهدید و زورگیری و دریافت پول درقبال آزادی افراد نیز برای درامدزایی استفاده می کند.

دیدگاه شما

خبرنامه