شبکه‌های اجتماعی ایرانی در راه است

تاریخ ارسال : 27 جولای 2015 ساعت : 11:48 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

استاد دانشگاه در حوزه فضای مجازی گفت: نرم‌افزارهای ایرانی ساخته شده از سوی متخصصان جوان کشور در زمان کوتاه صرف شده موفقیت مطلوبی در خصوص جذب مخاطبان برای استفاده از این نرم‌افزارها داشتند.
طیب ملک‌پور در نشست خبری که عصر امروز در حاشیه برپایی هفتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین و در سالن جلسات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به جایگاه نامناسب فیلتر و ایجاد محدودیت در فضای رسانه اظهار کرد: متأسفانه گاهی اوقات برای حفظ حریم و نظام خانواده و پیشگیری از تبعات غیر قابل جبران تهاجم فرهنگی در رسانه‌ها به ناچار لازم است برخی دسترسی‌ها محدود شود.

وی بیان کرد: فیلتر در حالت کلی امری نامطلوب بوده اما استفاده از این ابزار برای برخی رسانه‌ها می‌تواند جامعه را از انحراف، آسیب و گرایش به سوی ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی حفظ کند.

استاد دانشگاه در حوزه رسانه عنوان کرد: فضای بسیاری از رسانه‌های مورد حمایت کشورهای غربی و نظام سلطه اعم از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به دلیل تسلط و حاکمیتی که بر فضای آن صورت می‌گیرد افکار ضد اسلامی و ضد دینی را در جامعه به روش‌های گوناگون ترویج می‌دهد.

ملک‌پور ادامه داد: با تلاش و پیگیری مسئولان و نیروهای فعال و توانمند کشور در حوزه فضای مجازی به تازگی تعدادی رسانه و نرم‌افزار کاربردی برای بهره‌مندی علاقه‌مندان به فضای مجازی ارائه شده است تا افراد فعال در زمینه شبکه‌های اجتماعی با استفاده از این زیرساخت‌ها، آسیب کمتری ببینند.

وی ادامه داد: نرم‌افزارهای ایرانی ساخته شده از سوی متخصصان جوان کشور در زمان کوتاه صرف شده موفقیت مطلوبی در خصوص جذب مخاطبان برای استفاده از این نرم‌افزارها داشتند.

استاد دانشگاه در حوزه فضای مجازی تصریح کرد: شبکه‌های مجازی علاوه بر امنیت نیاز به ویژگی‌های اخلاقی دارند که باید بیش از پیش در نرم‌افزارهای تولید داخل به آن توجه شود تا موجب جذب روزافزون خانواده‌ها و علاقه‌مندان به این حوزه شود.

ملک‌پور اضافه کرد: متأسفانه فضای گفتمان و نوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی تولید داخل، تفاوت چندانی با محصولات مشابه خارجی ندارد که می‌تواند از کیفیت و کارایی مطلوب این نرم‌افزارها در زمینه حفظ و صیانت از حریم خانواده و ارتقای توان اجتماعی و فرهنگی بکاهد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای عرصه‌های فرهنگی متنوع، گسترده و ارزشمندی است اظهار داشت: لازم است یک باروری فرهنگی در جامعه صورت گیرد تا زمینه رشد و توسعه زیرساخت‌های اجتماعی، دینی و معنوی برای خانواده‌ها فراهم شود.

استاد دانشگاه در حوزه فضای مجازی یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از حوزه‌های فرهنگی است که می‌تواند به نحو مطلوبی با پیروی از الگوی ایثارگری شهدای کربلا به عموم مردم آزادی‌خواه جهان از سوی مردم ما ارائه و معرفی شود.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: باروری فرهنگی و تولید ارزش‌های مطلوب اجتماعی در سطح جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ در حال حاضر زایش و تولید نیروها و محتوای فرهنگی در جامعه وجود دارد اما با توجه به توانایی گسترده انقلاب اسلامی در زمینه تربیت افراد، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی توانایی خود را در تربیت فرماندهان جنگ تحمیلی ثابت کرد؛ چراکه بارها مشاهده شد نیروهای جوان و بی‌تجربه در زمینه مسائل نظامی با احساس وظیفه پا به میدان رزم گذاشته و مسئولیت‌های بزرگی نظیر فرمانده لشکر و غیره را پذیرفتند و موفقیت‌های ارزشمندی نیز کسب کردند.

استاد دانشگاه در حوزه فضای مجازی مطرح کرد: متأسفانه امروز اگر به یک فرد جوان مسئولیت اداره یک منطقه کوچک واگذار شود، برای برخی افراد قابل تصور نبوده و مخالفت می‌کنند؛ این امر از عدم خودباوری جوانان از خود و در برخی موارد عدم توجه کافی مسئولان به نیروی جوان موجود در سطح جامعه ناشی می‌شود.

دیدگاه شما

خبرنامه