شگرد خودروسازان برای گران‌کردن خودرو

تاریخ ارسال : 29 جولای 2015 ساعت : 5:01 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

رییس شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان همواره خواهان افزایش قیمت‌ها هستند، گفت: در شرایط فعلی که با رکود مواجه هستیم خودروسازان باید قیمت‌ها را کاهش دهند و همچنین سازندگان خودروهای بی کیفیت باید دادگاهی شوند.

رضا شیوا در نشست خبری با انتقاد به سخنان دبیر انجمن خودروسازان مبنی بر اینکه تولید خودروهای زیر 2500 سی سی انحصاری نیست، گفت: تنها تولید کننده خودروهای زیر 2500 سی سی، فقط دو شرکت سایپا و ایران خودرو هستند که تولید را بین خود تقسیم کرده اند، یک گروه خودروهای کوچک تیپ پراید و گروه دیگر خودروهای بزرگ تیپ پژو می سازد واضح است که خودروسازی در کشور انحصاری است.

شگرد خودروسازان برای افزایش قیمت

وی بیان کرد: هر کدام از خودروسازان بخواهند قیمت هر کدام از خودروهایشان را افزایش دهند به راحتی با کاهش تولید کار را انجام می دهند یا به عناوین مختلف.

به گفته شیوا بازار رقابتی این گونه نیست زیرا اگر یک تولید کننده بخواهد چنین کاری انجام دهد تولید کننده دیگر وارد رقابت شده این نوع خودروها در بازار صرفا انحصاری است و باید شورای رقابت در قیمت گذاری شان دخالت داشته باشند.

رییس شورای رقابت با گلایه از عملکرد نعمت بخش تا کنون گفت: از تاریخی که یادم هست شما همواره از افزایش قیمت سخن گفته اید. در شرایط رکود هیچ تولید کننده ای نباید افزایش قیمت بدهد، قیمت ها را باید کاهش دهید تا بازار رونق یابد، متاسفانه فقط افزایش تولید داریم بدون تقاضا.

شیوا با بیان اینکه در سال گذشته تعداد زیادی از مردم به علت کم‌کیفیتی خودروها جان خود را از دست داده‌اند،‌ خودروسازان داخلی را مقصر عنوان کرد و گفت: باید شما دادگاهی شوید.

شیوا ادامه داد: در سبد نهاده های تولید قیمت های تولید خوردو به این صورت قابل توجیه نیست ضمن آنکه بسیاری از نهاده های تولید نیز کاهش یافته است و در بازار باید به تقاضای مصرف کنندگان پاسخ دهد و لازم است خودرو سازان به کیفی سازی خودرو بپردازند و با افزایش کیفیت برای افزایش قیمت تصمیم گیری شود بنابراین تا زمانی که خودروهای ساخت داخل کیفی نشود افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی گفت: در خصوص استعفای خود هم باید بگویم که استعفای من به شما چه ارتباطی دارد. کما اینکه شورای رقابت متشکل از 15 نفر از شخصیت‌های برتر اقتصادی، صنعتی و تجارتی کشور است و من تصمیم‌گیرنده نیستم.

دیدگاه شما

خبرنامه