“ماهان” پروازهای فرودگاه امام را مختل کرد

تاریخ ارسال : 18 آگوست 2015 ساعت : 10:18 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرودگاه امام خمینی با بیان این‌که تاخیر در پروازهای خارجی فرودگاه به دلیل نقص فنی شب گذشته هواپیمای ایرباس ۳۴۰ هواپیمایی ماهان بوده است، گفت: پروازهای ترکیش و اتریشی ساعت ۱۷ امروز انجام می‌شود.
حمیدرضا سیدی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: ساعت 21:34 دیشب یک فروند هواپیمای ایرباس 340شرکت هواپیمایی ماهان به شماره 077 که فرودگاه حضرت امام خمینی را به مقصد شانگهای ترک کرده بود به علت مشاهده نقص فنی در سیستم هیدرولیک به فرودگاه امام برگشت.

وی ادامه داد: این هواپیما ساعت 2 بامداد امروز به زمین نشست که خوشبختانه به مسافران این پرواز آسیبی نرسید ولی سیستم هیدرولیک هوا، قفل و باعث نشت روغن در سطح باند شده بود.

وی با بیان این‌که با تلاش همکاران هواپیمای ماهان تا ساعت 3:30 بامداد از باند خارح و سطح باند تمیز شد، افزود: بر اثر این اتفاق تعدادی از پروازهای ورودی از جمله پرواز ماهان ایر از استانبول، پرواز ترکیش‌ایر از استانبول و پرواز اتریشی از وین مجبور به استفاده از فرودگاه اصفهان شدند که پس از نشست در این فرودگاه و سوختگیری مجددا بین ساعت 6 تا 7 صبح وارد فرودگاه حضرت امام شدند.

مدیرکل فرودگاه امام با بیان این‌که متاسفانه همه پروازهای خروجی با تاخیر مواجه شد، یادآور شد: پروازهای ترکیش به استانبول و اتریشی به وین به علت (Over Daty) پر شدن سقف پروازی کرو، پروازهای خود را باطل کردند که مسافران به هتل فرودگاهی منتقل شدند و ساعت 17 امروز این پروازها انجام می‌شود.

سیدی از مسافران عزیزی که با تاخیر مواجه شده‌ و همچنین مسافرانی که در هتل فرودگاهی اقامت دارند عذرخواهی می‌کنیم، ادامه داد:‌مشکل فرودگاه اما از نداشتن باند دوم است که طی سال‌های گذشته نیبت به زیرساخت‌های آن اهتمام جدی نبوده و امروز آثار خود را بروز می‌دهد.

وی با یادآور این‌که ترمینال این فرودگاه برای 5 میلیون مسافر طراحی شده که در حال حاضر با ظرفیت حدود 7 میلیون نفر در حال سرویس‌دهی است، گفت: با این وضعیت مطمئنا کیفیت خدمات مناسب و در شان هموطنان نیست، ولی با تشکیل کارگروهی به‌دنبال اصلاح، روان‌سازی و حل مشکلات موجود در ترمینال هستیم.

وی با بیان این‌که آنچه باید مورد توجه قرار می‌گرفت پیش‌بینی احداث ترمینال دوم و باند دوم بوده است، بیان کرد: این مسئله مغفول مانده که البته خوشبتخانه وزارت راه طی یکسال گذشته به شدت به‌دنبال احداث ترمینال زیارتی و ایرانشهر بوده است.

وی افزود: باند دوم فرودگاه امام با تخصیص اعتبارات مناسب در ساخت است که امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

دیدگاه شما

خبرنامه