ملاک های حذف یارانه اعلام شد

تاریخ ارسال : 10 آگوست 2015 ساعت : 10:54 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین تکلیف یارانه معوقه افراد حذف‌شده خبر داد و گفت: یارانه ماه‌های حذف‌شده این افراد توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت خواهد شد.
احمد میدری درباره روند بررسی اعتراضات افرادی که فعلاً یارانه آنها قطع شده است، گفت: این کار در حال انجام است و تاکنون نیز یارانه حدود ۱۷ هزار نفری که به حذف یارانه‌های خود معترض بودند، دوباره برقرار شده است، معوقات هم در یک فرآیندی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی درباره معیار اصلی حذف یارانه اقشار مختلف جامعه، گفت: خودروهای گرانقیمت، ‌املاک، شغل و مدارکی که نشان دهد، افراد دارای ثروت زیادی هستند، ملاک‌های حذف یارانه است. وی افزود: برای افرادی که حذف شده‌اند، سامانه‌ای طراحی شده است که با مراجعه به آن علت حذف آنها اعلام خواهد شد و از طرفی در صورت شناسایی مجدد، یارانه آنها برقرار می‌شود.

میدری درباره دلایل تأخیر در اعلام نتایج حذف یارانه برخی اقشار ضعیف و متوسط جامعه، گفت: پاسخ به اعتراضات ثبت شده در سامانه به‌ دلیل تغییر در زمان ثبت اعتراض، مقداری به تأخیر افتاده است.

وی در ادامه از ارائه پاسخ قطعی به تمام معترضان حذف یارانه تا 10 روز آینده به‌ صورت سیستمی خبر داد.

معاون وزیر کار با اعلام دلایل حذف یارانه برخی از بازنشستگانی که حقوق و مزایای عادی دریافت می‌کنند، گفت: اگر دارایی دیگران به نام بازنشستگان است، حتماً باید تعیین تکلیف شود.

احمد میدری در ادامه از قطعی شدن حذف یارانه ۲ میلیون نفر تا پایان مردادماه سال‌جاری خبر داد و درباره دلایل قطع یارانه نقدی برخی گروه‌های کم درآمد مانند بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: ما بازنشستگانی داریم که هم‌اکنون ماهیانه ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

معاون وزیر کار درباره حذف بازنشستگانی که حقوق و مزایای عادی دریافت می‌کنند، اظهارداشت: ممکن است برخی افراد بازنشسته باشند که دارایی‌های دیگران به نام آنها باشد. به عنوان نمونه، ممکن است بازنشسته‌ای باشد که خودروی فرد دیگری به نام وی باشد و این جزو دارایی بازنشسته محسوب می‌شود.

میدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر افرادی که این‌گونه حذف شده‌اند و اعتراض دارند، زیاد داریم. می‌گویند دارایی به نام ما است ولی مالک آن فرد دیگری است؛ بنابراین این فرد باید برود و دارایی را قانوناً به نام صاحب اصلی آن کند تا یارانه وی برگردد.

وی با رد حذف یارانه نقدی برخی افراد بازنشسته با حقوق و مزایای ماهیانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان با فرض اینکه فرد مالک منزل مسکونی نیز باشد، بیان داشت: براساس شاخص‌هایی که وزارت کار در حذف یارانه بگیران دارد، مطمئناً فرد با شرایط موصوف چیزی داشته که یارانه وی قطع شده است.

میدری درباره حذف یارانه ۶ میلیون نفر اظهارداشت: قانون گفته بود یارانه ۶ میلیون نفر حذف شود اما ما در حال کار و بررسی یارانه بگیران هستیم تا ببینیم آمار نهایی به چند میلیون خواهد رسید. /روزنامه ایران

دیدگاه شما

خبرنامه