واگذاری کلیه امور کارت ملی هوشمند به پست

تاریخ ارسال : 10 آگوست 2015 ساعت : 5:52 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

با امضای تفاهمنامه ای که بین شرکت پست و سازمان ثبت احوال امضا شد از این پس تمامی امور مرتبط با شناسنامه و کارت ملی هوشمند از طریق پست انجام می‌شود.صبح امروز مراسم امضای تفاهم نامه مابین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت احوال کشور در محل این سازمان با حضور مدیران و رؤسای ارشد آنها برگزار شد.

آوایی رئیس سازمان ثبت احوال کشور در این مراسم با اشاره به اینکه پیش از حضورم در این سازمان سابقه همکاری خوبی با شرکت پست را داشته‌ام اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم بیش از هر چیز کیفیت و هزینه خدمات برایشان اهمیت دارد، اظهار کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا هزینه‌ای بیش از آنچه برای ارائه خدماتی نظیر کارت ملی هوشمند صورت می‌گیرد، تمام نشود.

وی افزود: به جای این که هزینه‌ای را روی دوش مردم بگذاریم و برخلاف اینکه عده‌ای ممکن است اینگونه اظهار کنند که شما غصه مردم را نخورید آنها خودشان هزینه‌های خدمات را می‌پردازند باید بگویم که حواسمان بیش از هر چیز باید به قشر ضعیف جامعه باشد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: مردم ما مردمی متعهد و صبور هستند اما هر آدمی نیز ظرفیتی دارد و باید با ارائه خدمات مطلوب زمینه وفاداری و اطمینان آنها را حاصل کنیم.

آوایی با بیان اینکه قرار است طی این تفاهم نامه مهمترین مدارک هویتی افراد توسط پست توزیع شود، گفت: بنابراین این شرکت باید حساسیت ویژه ای را نسبت به این موضوع داشته باشد زیرا اگر خدایی ناکرده مدارک اشتباهی به دست فردی نااهل بیفتد هم می‌تواند موجب خطر برای فرد مالک مدارک و هم کشور شود.

وی با بیان اینکه ارسال مدارک هویتی با توزیع کارت پستی بسیار متفاوت است، ابراز کرد: نحوه توزیع و تبادل مدارک هویتی باید به مأموران پست تفهیم شود.

حسین مهری مدیرعامل شرکت پست نیز در این مراسم با بیان اینکه افتخار شرکت پست همواره این بوده که برخواسته از دل مردم و برای آنها بوده است اظهار کرد: تنها سرمایه شبکه ما اعتماد مردم است و وظیفه داریم کار را به درستی انجام دهیم.

وی با تضمین این که اعتماد سازمان ثبت احوال را با ارائه خدمات کیفی جلب می‌کنیم، گفت: چنین کاری از هزینه‌های ملی و اجتماعی می‌کاهد و ضابطه را حاکم بر رابطه می‌کند.

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه بخشی از تفاهم نامه جاری در گذشته عملیاتی شده است، عنوان کرد: پیش از این ثبت نام کارت ملی هوشمند را در دفاتر پستی داشتیم و تاکنون یک میلیون کارت توسط پست آماده شده است. در 4 ماهه ابتدای سال جاری 135 هزار کارت ملی هوشمند از طریق ما آماده شد که این آمار برای تیرماه 120 هزار کارت بود.

مهری با بیان اینکه طی این تفاهم نامه تمامی امور مرتبط با شناسنامه، کارت ملی هوشمند از طریق پست انجام می‌شود، اظهار کرد: نگاه سازمان ثبت احوال این بود که هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل نشود و ما نیز چنین دیدگاهی را سرلوحه کار خود می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه درنظر داریم دفاتر پستی را به عنوان پیشخوان ثبت احوال در هر شهر و شهرستانی قرار دهیم گفت: علاوه بر این اطلاعات نشانی‌های کشور را نیز به این سازمان می‌دهیم تا در کنار احراز هویت براساس کدملی بتواند به مکان افراد نیز دسترسی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پست به برخی موضوعات این تفاهم نامه اشاره داشت و گفت: ارائه خدمات ثبت نام کارت هوشمند ملی در دفاتر منتخب پست در سراسر کشور، ارائه خدمات مرتبط با توزیع مدارک هویتی در نشانی گیرندگان، اتصال پایگاه سازمان ثبت احوال به سامانه کدگذاری و بانک اطلاعات نشانی شرکت پست و ارائه خدمات پیشخوان ثبت احوال در دفاتر منتخب پستی از جمله برخی موضوعات تفاهم نامه است.

مهری افزود: ارسال تمامی اسناد و مدارک هویتی مکشوفه از صندوق پست به ادارات تابعه سازمان ثبت احوال در سراسر کشور، از جمله دیگر امور مرتبط با همکاری‌های متقابل خواهد بود.

به گزارش تسنیم، طی این تفاهم نامه قرار شد تعرفه، کارمزد و سایر مسائل مالی مربوط به انجام این تفاهم نامه به پیشنهاد پست و تأیید سازمان ثبت احوال برسد.

مدت تفاهم نامه نیز یک سال از تاریخ یکم تیرماه سال جاری لغایت 31 خرداد 95 در نظر گرفته شده است.

دیدگاه شما

خبرنامه