۵۰۰۰ تومان شارژ، هزینه پیامک ۲۰۰ تومانی!

تاریخ ارسال : 19 آگوست 2015 ساعت : 10:54 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

عضویت در باشگاه هواداران اتومبیلرانی یک استان ۲۰۰ تومان است اما در هر پیامک ۵۰۰۰ تومان شارژ ناقابل هم می‌خورد! ظاهرا باشگاه‌داران به فکر جبران تمامی هزینه‌های خود از جیب مشترکان موبایل هستند.
مسابقات پیامکی تحت عنوان “پاسخ دهید، جایزه بگیرید”، “نظرسنجی” یا برخی “کانون‌های حمایتی” که این روزها زمینه جعل و سوء استفاده بسیاری از افراد را به واسطه سرشماره‌های رایجی چون 3000 و 5000 به وجود آورده، باعث شد تا فردی رسما شکایت خود را در حضور وزیر ارتباطات که حامی حقوق مشترکان حوزه ارتباطات است، مطرح کند.

فردی با نام واقعی یا مستعار علیرضا رضایی به بیان مشکلی پرداخته که از طریق آن شارژ گوشی‌اش به صورت غیر قابل انتظار کم شده است.

وی به آگهی بازرگانی صداوسیما در یکی از شبکه‌های استانی مبنی بر حمایت از تیم اتومبیلرانی و موتورسواری استان اشاره کرده که به صورت مکرر پخش می‌شده و همین باعث شده تا او هم موبایل در دست گیرد و به کانون هواداران بپیوندد.

او می‌گوید برای شرکت در این کانون هواداری نیاز بود تا شماره 70 به 9099 ارسال شود؛ اما بعد از ارسال این شماره و دریافت 5000 امتیاز رقم 5000 تومان هم از حسابش کسر شده است. زمانیکه این رویه را می‌بیند اقدام به لغو درخواستش می‌‌کند اما باز هم 5000 تومان دیگر از حسابش کسر می‌گردد و همین عاملی می‌شود تا به پیگیری موضوع بپردازد.

وی در اولین گام با اپراتور اول ارتباطی تماس می‌گیرد و پاسخ می‌شنود که این کار ربطی به اپراتور ندارد. این موضوع را به وزیر ارتباطات خبر می‌دهد و محمود واعظی در پاسخ می‌گوید: شما در صورت داشتن هر گونه شکایت از شرکت‌ها و اپراتورهایی که خدمات دریافت می‌کنید، می‌توانید با سامانه “سپاس” وزارت ارتباطات به شماره 195 یا آدرس www.195.ir تماس بگیرید و با کارشناسان این سامانه موضوع شکایت خود را با مستندات مطرح نمایید.

وزیر ارتباطات افزود: این سامانه در مدت زمان مشخص موضوع شما را پیگیری نموده و شما را در جریان این پیگیری تا حصول نتیجه قرار خواهد داد. تمامی نهادهای نظارتی نیز با این سامانه همکاری داشته و هر شکلی از شکایت مطابق با موضوع آن به صورت تخصصی و قانونی مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد. هدف ما از راه‌اندازی این سامانه ثبت و بررسی و پیگیری شکایاتی است که کاربران عزیز نسبت به برخی خدمات ارایه شده از طرف شرکت‌های تابعه این وزارت دارند.

اما کار به همین جا ختم نشد و قصه بعدی زمانی شروع می‌شود که این فرد با 195 تماس می‌گیرد.

این شاکی در حالیکه برای گزارش تخلف با 195 تماس می‌گیرد، موضوع را قبول نمی‌کنند. در ابتدا همچون پاسخگوی مرکز تماس اپراتور اول گفته می‌شود که این موضوع ربطی به اپراتور ندارد.

ظاهرا اصرار فرد شاکی به اندازه‌ای بوده که کارشناس 195 عصبانی می‌شود و می‌گوید از هر شماره‌ای که برای شما پیامک می‌آید که نباید پاسخ دهید.

رضایی بار دیگر با مراجعه به صفحه وزیر ارتباطات، نوشت: آقای وزیر تمام روالی را که گفتید طی کردم اما این تبلیغ از صداوسیمای استانی می‌شود و هزینه عضویت در آن 200 تومان مطرح شده در حالیکه 10 هزار تومان شارژ را خورده است! از کجا باید همچین موضوعی را اطلاع داشته باشیم؟

وزیر ارتباطات برای دومین بار اینگونه پاسخ می‌دهد: دوست عزیز هر سازمان، شرکت، موسسه یا اپراتوری که ارایه خدمات عمومی به مردم را در کشور عهده‌دار است باید بر مبنای قراردادی که با مشتری منعقد نموده پاسخگو باشد.

واعظی عنوان کرد: در واقع وقتی درخواست افراد در حیطه قراردادی که منعقد کردند، نباشد قطعا نباید توقع پاسخگویی یا اقدام خاص در آن زمینه را داشته باشند و کارشناسان این مجموعه‌ها درخواست‌ها یا شکایات افراد را با قرارداد آنها در دریافت خدمات مطابقت می‌دهند و سپس تصمیم می‌گیرند.

دیدگاه شما

خبرنامه