بهای امروز طلا در بازارهای جهانی

تاریخ ارسال : 07 سپتامبر 2015 ساعت : 10:35 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت طلا در بازارهای جهانی که در نخستین لحظات مبادلات امروز دوشنبه با کاهش نسبی روبرو شده بود مجددا افزایش یافت ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 2 هفته گذشته تثبیت شده است.

به گزارش رویترز، قیمت جهانی طلا همچنان تحت تاثیر گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار کار و اشتغال این کشور قرار دارد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه ابتدا تا 1118 دلار کاهش یافت ولی بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شد و به مرز 1124 دلاری رسیده است.قیمت طلا روز جمعه نیز برای لحظاتی به کمتر از 1116 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 19 اوت بوده است. قیمت طلا هفته گذشته برای دومین هفته متوالی با کاهش روبرو شده است.

وزارت کار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه اوت 173 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه جولای به بیش از 245 هزار فرصت شغلی رسیده بود. نرخ بیکاری آمریکا طی ماه گذشته به پایین ترین سطح در 7 سال اخیر رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، هنوز بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد.

ولی بعضی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که انتشار این گزارش و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین موجب به تاخیر افتادن تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر برگزاری نشست 16 و 17 سپتامبر فدرال رزرو آمریکا خواهند بود. افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت شود.

بازارهای آمریکا امروز دوشنبه به علت روز کارگر تعطیل است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.04 درصد کاهش به کمتر از 682 تن رسیده است.توصیه کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که تا زمان برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و اعلام نتایج این نشست برای سرمایه گذاری در بازار طلا منتظر بمانند.

دیدگاه شما

خبرنامه