کاهش ۱۵درصدی شماره گذاری خودروی صفر

تاریخ ارسال : 08 سپتامبر 2015 ساعت : 10:55 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کاهش ۱۵درصدی شماره گذاری خودروهای صفر در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد.سردار تقی مهری پیش از ظهر امروز در چهل و هشتمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی، گفت: شمار تلفات تصادفات هرچند در ۱۵ روز شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوتی نکرده است، اما در عین حال مجروحین ناشی از این تصادفات ۶ درصد افزایش داشته اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: آمار نوشماره ها (خودروهای صفر) در ۵ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است. همچنین نقل و انتقال خودرو نیز ۹.۷ درصد کاهش را شاهد بوده است.

سردار مهری از کاهش ۱۸ درصدی واردات خودرو خبر داد و گفت: شماره گذاری موتورسیکلت نیز ۲۰ درصد کاهش داشته اما در مقابل اسقاط خودروها دو برابر افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین در ادامه با اشاره به گزارش پزشکی قانونی در خصوص تصادفات چهارماهه نخست امسال گفت: کاهش ۳.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه شاهد بوده ایم که امیدواریم این روند کاهش با اقدامات بیشتر و تشدید طرح های خاص ارتقاء پیدا کند و در مجموع شاهد کاهش تصادفات در سطح کشور باشیم.

سردار مهری اجرایی شدن این روند کاهشی در آمار تلفات و مجروحین حوادث رانندگی را الزامی برشمرد و افزود: در راستای این روند باید برخی مقررات اصلاح شود و تجهیزات جدید نیز برای کنترل و ایمن سازی مسیرها فراهم شود.

وی در ادامه در خصوص تمهیدات پلیس راهور برای کنترل رانندگان پرخطر و حادثه ساز نیز گفت: نیازمند این هستیم که جرایم نسبت به سال ۸۹ که طبق این قانون تصویب شده که جرایم رانندگان پرحادثه و تخلفات افزایش یابد، انشاالله این تصمیم را نهایی کنیم و به عنوان دستاویزی برای عدم رانندگی رانندگان پرخطر قرار دهیم.

وی به آمار ۱۵ روز ابتدایی شهریور ماه امسال در خصوص جرایم و تلفات رانندگی اشاره کرد و افزود: تعداد تلفات نسبت به مدت مشابه در سال قبل تفاوتی نکرده اما در ارتباط با مجروحین ۶ درصد افزایش داشته ایم که این نشان می دهد رانندگان باید به قوانین راهنمایی و رانندگی بیش از گذشته توجه و الزام داشته باشند.

سردار مهری همچنین به شناسایی ۱۲۰۰ نقطه پرحادثه در جاده های کشور اشاره کرد و گفت: با کمک سازمان راهداری این نقاط پرحادثه شناسایی و علامت گذاری شده اند و امیدواریم با انجام برنامه های فرهنگی، فرهنگ سازی و همچنین الزام رانندگان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی امسال نیز شاهد کاهش میزان تلفات راهنمایی و رانندگی در سطح کشور باشیم.

دیدگاه شما

خبرنامه