نصب شناسه کالا روی البسه از آبان‌ماه

تاریخ ارسال : 12 اکتبر 2015 ساعت : 9:27 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از الزام فعالان اقتصادی به نصب برچسب شناسه کالا روی البسه واردات رسمی از ابتدای آبان‌ماه سال جاری خبر داد. مجتبی فراهانی در این‌باره گفت: این سازمان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق برابر قانون برخورد خواهد کرد.

فراهانی افزود: به استناد ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای حمایت از تولیدات داخلی، جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، مبارزه با سودجویان و فرصت‌طلبان عرضه‌کننده پوشاک قاچاق و ساماندهی بازار صنعت پوشاک، واردکنندگان پوشاک درنهایت از اول آبان امسال تا 6 ماه آینده ملزم به الصاق برچسب شناسه کالا (جی‌اس 1) روی البسه وارداتی خواهند شد.

وی اضافه کرد: همه واردکنندگان و فعالان اقتصادی بخش عرضه پوشاک با برند خارجی ملزم به دریافت مجوز فعالیت نمایندگی از مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از صنعت نساجی خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت واحد صنفی پوشاک فاقد پروانه کسب معتبر، ممنوع و اتحادیه‌ موظف به جلوگیری از ادامه فعالیت این واحدها است. همچنین با نگهداری هر نوع البسه وارداتی در محل واحد صنفی یا انبارهای فاقد برچسب، به موجب قانون برخورد خواهد شد. گفتنی است شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند شکایات خود را به سامانه تلفنی 124 و ستادهای مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اطلاع دهند.

دیدگاه شما

خبرنامه