همکاری شرکت دنیلی ایتالیا برای احداث مجتمع تولید قطعات فولادی اشتهارد

تاریخ ارسال : 19 آوریل 2016 ساعت : 11:58 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

فولاد پر مصرف ترین فلز صنعتی است و مصرفش پیوسته افزایش می‌یابد و در حال حاضر کارخانه ساخت قطعات فولادی با سرمایه گذاری شرکت ایتالیایی در شهرک صنعتی اشتهارد در استان البرز در حال احداث است.

امروزه تولید فولاد جهان نزدیک به هزار و سیصد میلیون تن در سال است. گفته می‌شود فولاد سازی از هندوستان به ایران آمده است، زیرا در دوران باستان، فولاد هندی بنام بوده است. فولاد چند جوشی است. برای ساختن فولاد، کربن آهن خامِ سفید را می‌سوزانند، تا از۵/۳ تا ۶ درصد به ۲/۰ تا ۵/۱ درصد وزنش کاهش یابد، عنصر‌های دیگر را در آن اندازه می‌کنند تا فولاد خواسته شده ساخته شود.

بنابراین گزارش، این صنعت در کشورمان دارای سابقه طولانی است و در حال حاضر کارخانه ساخت قطعات فولادی با سرمایه گذاری شرکت ایتالیایی در شهرک صنعتی اشتهارد در استان البرز در حال احداث است و پیش بینی مسئولان حکایت از آن دارد که این پروژه در سال 96 به بهره برداری برسد. ایرنا در این رابطه نوشته است: “شرکت شهرک های صنعتی استان البرز زمین مورد نیاز برای احداث پروژه کارخانه ساخت قطعات فولادی را در اختیار شرکت دنیلی ایتالیا قرار داده و اکنون این شرکت فوندانسیون های مربوط به این پروژه را احداث کرده و هم اکنون در حال احداث سوله های مورد نیاز است. شرکت دنیلی ایتالیا یکی از شرکت های تولید قطعات و ماشین آلات کارخانجات قطعات فولادی است و در برخی کارخانه های فولادسازی در کشور توانسته دربخش فنی و ساخت ماشین آلات فعالیت کند.”

این گزارش می افزاید: ایرنا به نقل از ایرج موفق، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در این باره نوشته است: “احداث این کارخانه با جذب 20میلیون یورو سرمایه خارجی همراه است و برای بیش از 200 نفر نیز شغل ایجاد می کند.”

یادآور می شود: این شرکت ایتالیایی تا کنون حدود 16 کارخانه فولادسازی در قاره آسیا راه اندازی کرده که با توجه به نزدیکی شهرک صنعتی اشتهارد به فرودگاه بین المللی و باربری پیام کرج، این شهرک را برای احداث کارخانه قطعات فولادی مناسب دانسته است. شرکت دنیلی ایتالیا دی ماه سال 93 ضمن بازدید از توانمندهای استان البرز به ویژه شهرک صنعتی اشتهارد در این استان، در جلسه ای با مسئولان استان البرز توسعه روابط صنعتی بین دوکشور را خواستار شده بود. نمایندگانی از شرکت دنیلی ایتالیا بعد از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام و شهرک صنعتی اشتهارد آمادگی خود را برای ساخت کارخانه فولاد در اشتهارد اعلام کردند.

دیدگاه شما

خبرنامه