قانون جدید مالیات ارزش افزوده خودرو مصوبه ۱۴۰۰

تاریخ ارسال : 30 ژانویه 2022 ساعت : 12:14 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

 با عنایت به ابلاغ قانون جدید مالیات ارزش افزوده مصوبه 1400 و با استناد به مفاد 28 و 30 این قانون میزان مالیات خودروهای سواری از تاریخ 1400/10/13 تغییر یافته است.

بنابر این کلیه خودروهایی که از تاریخ مذکور فاکتور میشوند مشمول مالیات جدید می با شند. براین اساس اقداماتی به شرح ذیل در دستور کار قرار گرفته است و مقتضی است نمایندگان خودروسازان ضمن مطالعه کامل این بخشنامه جهت اطلاع رسانی به مشتریان مطابق چهارچوب این بخشنامه اقدام نمایند.

1 -کلیه بخشنامه های فروش که ابلاغ شده است مشمول قانون مالیات جدید میشوند و افزایش مالیات در سیستم قیمت گذاری و بخشنامه اعمال میگردد.

2 -دعوتنامه های صادر شده مشمول ضوابط قانون مالیات ارزش افزوده جدید هستند و مبلغ جدید مالیات در دعوتنامه ها اعمال خواهد شد .

3 -کلیه خودروهای که از تاریخ 1400/10/13 و بعد از آن فاکتور شده اند مشمول قانون جدید مالیات خواهند بود.

بنابراین مشتریان که پس از تاریخ مذکور خودروی ایشان فاکتور شده لازم است نسبت به پرداخت مالیات جدید اقدام نمایند.

همانطور که قبلا” در بخشنامه های فروش اعلام شده بود در صورت تغییر مالیات، عوارض قانونی و …… مشتریان می بایست نسبت به پرداخت عوارض قانون اقدام نمایند.

بنابراین مشتریان که خودروی ایشان از تاریخ 1400/10/13 فاکتور شده است می بایست با مراجعه به سایت فروش اینترنتی و یا نمایندگی ها نسبت به تکمیل وجه بر مبنای مالیات جدید اقدام نمایند، بدیهی است پس از واریز وجه، اسناد خودرو صادر شده و متعاقبا اسناد و مدارک مشتریان ارسال خواهد شد.

برای مشتریانی که مشمول تغییر مالیات ارزش افزوده می باشند، بزودی از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه شما

خبرنامه