کاشت ناخن و اپیلاسیون نقاط محرمه در مشهد ممنوع شده است

تاریخ ارسال : 10 مه 2022 ساعت : 12:58 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

فاطمه سالارزاده، رئیس اتحادیه زنان آرایشگر مشهد، با تایید خبر ابلاغ ممنوعیت انجام برخی خدمات آرایشی و زیبایی در این شهر، می‌گوید این خدمات به خاطر “اشکال شرعی” در مشهد ممنوع شده‌اند و به دلیل همین ممنوعیت‌ها “بسیاری از خانم‌های شاغل، بیکار و سالن‌های زیبایی مشهد، تعطیل شده است.”

به گفته خانم سالارزاده، این دستورالعمل با عنوان “ضوابط الزام‌آور بانوان آرایشگر مشهد” به آرایشگران زنانه در مشهد ابلاغ شده است و بر اساس آن “کاشت ناخن، کاشت مژه، اپیلاسیون نقاط محرمه، تتو، تزریق ژل و بوتاکس” در آرایشگاه‌های این شهر ممنوع شده است.

خانم سالارزاده به سایت دیده‌بان ایران گفت: “دلیل چنین اعمال چنین ممنوعیت‌هایی این است که برخی از کارهای زیبایی نظیر کاشت ناخن به لحاظ شرعی اشکال دارد و آقایان اذعان داشتند که چون اینجا شهر امام رضا است، نباید این کارها صورت گیرد.”

خبر تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌های سختگیرانه به فروشندگان صنف پوشاک و آرایشگاه‌های زنانه در مشهد نخستین بار زمستان سال گذشته منتشر شد. به نظر می‌رسد طی هفته‌های اخیر و با راه‌اندازی “گشت‌های نظارتی” اجرای این دستورالعمل‌ها به شکل جدی‌تری پیگیری می‌شود.

خانم سالارزاده می‌گوید به عنوان رئیس اتحادیه بارها با این ممنوعیت‌ها مخالفت کرده و از زمان راه‌اندازی “گشت‌های نظارتی” بسیاری از سالن‌های زیبایی در مشهد تعطیل شده‌اند، و “آرایشگاه‌های زنانه زیرزمینی” افزایش یافته‌اند.

رئیس اتحادیه زنان آرایشگر مشهد می‌گوید: ” مشخصاً بنده خودم هم متوجه نشدم که چرا اپیلاسیون نقاط محرمه برای بانوان ممنوع شود؟ ما حتی در دفاعیاتمان هم اظهار کردیم که وقتی یک خانمی به آرایشگاه می‌رود قطعاً برای انجام برخی کارهای زیبایی و بهداشتی است. آقایان برای اعمال چنین ممنوعیت‌هایی هیچ دلیل منطقی‌ نداشته و ندارند.”

📷 Getty Images

دیدگاه شما

خبرنامه