ایلان ماسک جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را پس گرفت

تاریخ ارسال : 03 ژوئن 2023 ساعت : 4:20 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
ایلان ماسک جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را پس گرفت

ایلان ماسک و برنارد آرنو فرانسوی در فهرست میلیاردهای بلومبرگ که 500 ثروتمند جهان را شامل می‌شود، در رتبه نخست و دوم قرار گرفتند.

آرنو، رئیس شرکت فرانسوی LVMH با برندهایی مانند لویی ویتون، فندی و هنسی برای اولین بار در ماه دسامبر از ایلان ماسک پیشی گرفت، زیرا تجارت پر زرق و برق او در برابر تورم انعطاف بیشتری نشان داد.

کندشدن روند رشد اقتصادی از شناوری سهام صنایع لوکس کاسته و رونق آن را کمرنگ کرده است. از این رو، سهام LVMH از آوریل حدود ۱۰ درصد سقوط کرده است و فقط در یک رقم ۱۱ میلیارد دلار از دارایی خالص آرنو در یک روز از دست رفته است.

ماسک در سال جاری میلادی بیش از ۵۵.۳ میلیارد دلار درآمد داشته که بیشتر آن مربوط به کمپانی تسلا بوده است. این خودروساز مستقر در آستین آمریکا، ۷۱ درصد از ثروت ایلان ماسک را شامل می شود.

بلومبرگ تخمین می زند که ثروت ماسک با ۱۹۲ میلیارد دلار در حال حاضر حدود ۵ میلیارد دلار بیشتر از ثروت آرنو (۱۸۷ میلیارد دلار) است. جف بزوس، بنیانگذار آمازون (۱۴۴میلیارد دلار) در رتبه سوم قرار دارد.

به نظر می‌رسید که ماسک به آسانی دوباره به سکوی ثروتمندترین فرد دنیا بازنگردد. تا سال ۲۰۲۲ تسلا حدود نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده بود و پس از پیشنهاد این کارآفرین برای خرید توییتر، دارایی خالص ماسک حدود ۷۰ میلیارد دلار کاهش یافت. ماسک این شبکه اجتماعی را در اکتبر سال گذشته با ۱۳ میلیارد دلار وام و ۳۳.۵ میلیارد دلار تعهد سهام خریداری کرد.

از سوی دیگر، برنارد آرنو و خانواده‌اش همچنان در صدر فهرست ثروتمندترین مجله آمریکایی فوربس هستند – با ثروت تخمینی ۲۱۶.۴ میلیارد دلار. بر اساس این فهرست ثروت ماسک حدود ۲۰۰ میلیارد دلار است.

دیدگاه شما

خبرنامه