سناریوی قیمت دلار بعد از توافق

تاریخ ارسال : 19 ژوئن 2023 ساعت : 11:34 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
سناریوی قیمت دلار بعد از توافق

محمد غفوری با بیان این که اگر توافق شکل بگیرد، شاهد افت و ریزش سنگین دلار نخواهیم بود، تصریح کرد: دلار به زیر 40 هزار تومان سقوط نخواهد کرد.

محمد غفوری کارشناس اقتصادی به مهر گفت: در هفته گذشته شاهد ریزش دلار از سقف ۵۵ هزار تومان به ۴۷ هزار تومان بودیم، این ریزش‌ها به علت خبرهایی مبنی بر مذاکرات و چراغ سبز مقامات ارشد کشور مبتنی بر توافق بود.

غفوری افزود: شاهد اقتصاد تورمی و نقدینگی فزاینده در کشور هستیم و اگر هم توافق‌هایی هم انجام شود، اثر کوتاه مدت خواهد داشت و نباید انتظار داشت دلار به صورت عجیب و غریب و به صورت سنگین ریزش کند. سال گذشته هم بحث برجام را شاهد بوده و دقیقه ۹۰ همه چیز دگرگون شده و شاهد صعود دلار و فتح قله‌های ۶۰ هزار تومانی بودیم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اگر توافق هم صورت بگیرد، فکر می‌کنم دلار زیر ۴۰ هزار تومان سقوط نکند و این توافق می‌تواند در بازارهای خودرو که هم اکنون دلار ۱۰۰ هزار تومان را پیشخور کرده است، افت‌های قیمتی را شاید دوباره شاهد باشد.

غفوری در پایان گفت: تنها بازاری که که می‌تواند از وضعیت توافق منتفع شود، بازار سرمایه است و اگر توافقی شکل بگیرد، صنایع ریالی مانند صنعت بانک، صنعت بانک، حمل و نقل و صنایع پرداخت می‌توانند رشد قیمتی داشته باشند زیرا این صنایع به واسطه تحریم‌ها وضعیت سختی را داشته و با گشایش‌های جدید می‌توانند وضعیت بهتری داشته باشند، در کل بنده توافق را یک سناریو دانسته و اگر توافقی در کار باشد تنها بازار منتفع، بازار سرمایه است.

دیدگاه شما

خبرنامه