مهلت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مالیاتی

تاریخ ارسال : 19 ژوئن 2023 ساعت : 11:36 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
مهلت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مالیاتی

۳۱ خردادماه، آخرین فرصت استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ یا تکمیل و ارائه اظهارنامه از سوی صاحبان مشاغل است.

به گزارش ایسنا، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می شود در صورت پذیرش این فرم، از نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند.

بر این اساس، متقاضی برای استفاده از اظهارنامه تبصره ماده ۱۰۰ باید در ابتدا با کد ملی و نام کاربری خود وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک به نشانی my.tax.gov.ir  شده و پس از آن گزینه اظهارنامه‌ها و منابع مالیاتی را از فهرست سمت راست صفحه انتخاب کند.

پس از آن وارد بخش اظهارنامه درآمدی شده و گزینه ارسال اظهار نامه عملکرد یا تبصره ماده  را انتخاب کند. پس از آنکه نسبت به انتخاب شغل اقدام کرد می‌تواند میزان فروش سالیانه و مالیات خود را مشاهده کند. پس از پذیرش میزان مالیات می‌تواند آن را به صورت کامل یا در چهار قسط پرداخت کند. سرانجام کد رهگیری خود را دریافت کرده و در نهایت فرم تبصره ماده ۱۰۰ ثبت و برای فرد ارسال می‌شود.

در همین راستا، به منظور دسترسی سریع صاحبان مشاغل، کسبه و بازاریان از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم (پرداخت مالیات منصفانه مقطوع مبتنی بر داده سیستمی) حدود ۳۰ عدد بک لایت در مسیر ایستگاه های پرتردد اتوبوس و خطوط BRT محدوده مراکز تجاری بازار تهران نصب شده است. مودیان  مالیاتی  با اسکن QR کد مندرج در این بک لایت ها می توانند تا ۳۱ خردادماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir مراجعه و نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش مالیات مقطوع خود اقدام کنند

دیدگاه شما

خبرنامه