چین در یک ماه ۱۶ تن طلا خرید

تاریخ ارسال : 14 ژوئن 2023 ساعت : 12:09 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

شبکه خبری بلومبرگ با استناد به داده‌های رسمی گزارش داد پکن برای هفتمین ماه متوالی در حال جمع آوری ذخایر طلا بوده است.

چین در یک ماه ۱۶ تن طلا خرید

به گزارش راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ با استناد به داده‌های رسمی گزارش داد پکن برای هفتمین ماه متوالی در حال جمع آوری ذخایر طلا بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، طبق آمار بانک مرکزی چین، دولت این کشور در ماه مه حدود ۱۶ تن از این فلز گرانبها را خریداری کرد.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، پکن از ماه نوامبر هر ماه به ذخایر طلای خود اضافه کرده و در مجموع ۱۴۴ تن به آن‌ها افزوده است.

خبرگزاری شین هوا روز چهارشنبه با استناد به داده‌های اداره دولتی ارز خارجی چین گزارش داد که تا پایان ماه می، ذخایر طلای این کشور به ۶۷.۲۷ میلیون اونس (۲۱۰۲ تن) رسیده است.

خریدهای چین در حالی صورت می‌گیرد که موج جهانی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی و دور شدن از دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره شتاب گرفته است.

پس از اینکه واشنگتن و متحدانش میلیاردها دلار از ذخایر ارز خارجی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل عملیات نظامی در اوکراین بلوکه کردند، اعتماد به دلار در سطح جهان کاهش یافته است.

به گفته بلومبرگ، بانک های مرکزی سال گذشته در بحبوحه افزایش عدم اطمینان از آینده تحولات سیاسی و نظامی و تورم سرسخت جهانی، حجم بی‌سابقه‌ای از طلا خریداری کردند.

شورای جهانی طلا ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که نزدیک به یک چهارم کل بانک‌های مرکزی قصد دارند ذخایر طلای خود را در ۱۲ ماه آینده افزایش دهند، زیرا دیدگاه آنها در مورد نقش آینده دلار آمریکا بدبینانه‌تر شده است.

منبع: تسنیم

دیدگاه شما

خبرنامه