گام اول پورشه برای ساخت سریع‌ترین خودرو الکتریکی جهان

تاریخ ارسال : 14 ژوئن 2023 ساعت : 10:48 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
گام اول پورشه برای ساخت سریع‌ترین خودرو الکتریکی جهان

پورشه در ادامه برنامه‌ها‌یش برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سال تاسیس کارخانه از کانسپتی به نام میشن اکس (Mission X) رونمایی کرد. اولیور بلوم، مدیر خودروساز آلمانی می‌گوید این کانسپت الگویی برای نسل آینده سوپرکار پورشه است.

ظاهر میشن اکس با الهام از ماشین‌های مسابقات لومان طراحی شده و مانند آنها درهایش رو به جلو و بالا باز می‌شود. پورشه می‌گوید از جمله ایده‌هایی که در این ماشین آزمایش کرده، شکل جدید چراغ‌ها است که ممکن است در مدل‌های آینده پورشه استفاده شود

پورشه معتقد است فن‌آوری کنونی باتری برای ساخت سوپرکار پورشه مناسب نیست و برای این کار به باتری‌هایی قوی‌تر و سبک‌تر نیاز است. آقای بلوم می‌گوید احتمالا این سوپرکار اواخر دهه جاری میلادی به بازار خواهد آمد.

اطلاعات زیادی از قابلیت‌های فنی ماشین منتشر نشده، اما پورشه می‌گوید اگر میشن‌ اکس ساخته شود، سریع‌ترین ماشین تولید انبوه جهان خواهد بود. میزان سنجش کارخانه برای رسیدن به این هدف شکستن رکورد در پیست نوربرگ‌رینگ در آلمان است که از قدیمی‌ترین و سخت‌ترین پیست‌های اتومبیلرانی جهان است. خودروسازان از این پیست برای نمایش سرعت و شتاب محصولاتشان استفاده می‌کنند. در حال حاضر رکورد سرعت در نوربرگ‌رینگ در اختیار AMG ONE، سوپرکار مرسدس-بنز است.

پورشه همچنین می‌گوید سوپرکار الکتریکی این کارخانه باید آنقدر سبک و قوی باشد که به ازای هر یک کیلوگرم وزنش یک اسب بخار قدرت داشته باشد. برای مقایسه، این نسبت برای ماشین تیم فراری که امسال در لومان قهرمان شد نزدیک یک و نیم کیلوگرم به ازای هر اسب بخار است.

دیدگاه شما

خبرنامه