با ۵ میلیون تومان چه دوچرخه ای بخریم؟

تاریخ ارسال : 24 ژوئن 2023 ساعت : 4:36 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
با 5 میلیون تومان چه دوچرخه ای بخریم؟

این روزها اگر تصمیم به خرید دوچرخه گرفته اید، یکی از مشکلات رایجی که با آن روبه‌رو می‌شوید، برندهای بسیار زیادی است که در بازار وجود دارد و همین موضوع باعث سردرگمی شما خواهد شد. در وهله اول باید دقت کنید که سراغ دوچرخه‌هایی با برندهای متفرقه و لوازم غیر اورجینال (اصلی) نروید.

خرید یک دوچرخه از برند متوسط و لوازم دنده شرکت‌های متوسط با امکانات کمتر، به خرید یک دوچرخه با برند ساختگی «فیک» و لوازم غیراصلی با امکانات بیشتر به طورقطع ارجحیت بیشتری دارد؛ چراکه فروش دوباره این دوچرخه‌ها بسیار سخت می شود و در صورت مواجه شدن با مشکل باید به‌کلی قید دوچرخه خود را بزنید. در ادامه از مهم‌ترین نکاتی خواهیم گفت که باید برای خرید دوچرخه بدانید و چند نمونه از بهترین دوچرخه‌هایی را که در بازه قیمتی تا 5 میلیون تومان قرار دارند،به شما معرفی می‌کنیم.

انواع دوچرخه

دوچرخه‌ها با توجه به محیط‌هایی که از آن استفاده می‌شود و طراحی‌ خاصی که دارد، به چند دسته‌ مختلف تقسیم می‌شود: دوچرخه‌های شهری، کوهستان، هیبرید، جاده‌ای، کورسی و  Time Trial.

3 نکته مهم درباره یک دوچرخه خوب

1- وزن دوچرخه| وزن در انتخاب انواع دوچرخه اهمیت زیادی دارد. درواقع هرچه یک دوچرخه وزن کمتری داشته باشد، به شما در برخورداری از شتاب و سرعت بیشتر کمک خواهد کرد. امروزه سعی شده است از موادی در ساخت فریم دوچرخه استفاده شود که به وزن بسیار کم آن بینجامد؛ به همین دلیل در ساخت بیشتر دوچرخه‌ها از آلومینیوم، کروم (کرومولی) یا کربن استفاده می‌شود که به دلیل قیمت کمتر آلومینیوم نسبت به دو نوع دیگر، استفاده از آن رواج بیشتری دارد.
2- اندازه دوچرخه| هر دوچرخه نسبت به اندازه فریم و اندازه چرخ یا طوقه‌ای که در آن استفاده شده، برای افراد مختلف با ویژگی‌های فیزیکی گوناگون قابل ‌استفاده است. دانستن مواردی از قبیل فاصله زین تا رکاب در حالت نشسته و ایستاده، فاصله‌ زین تا فرمان و اندازه چرخ در بین تمامی این موارد اهمیت بسیاری  دارد و به شما کمک خواهد کرد تا دوچرخه‌‌ مناسب خود را انتخاب کنید.

اگر می خواهید بدانید که چه دوچرخه‌ای برای شما مناسب است، نگاهی به این جدول بیندازید:
 

با 5 میلیون تومان چه دوچرخه ای بخریم؟

3- قطعات| بررسی کیفیت برخی از قطعات دوچرخه اهمیت زیادی دارد و به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که قطعات آن علاوه بر کیفیت مناسب، با هزینه و نوع کاربرد شما تناسب داشته باشد. بعد از فریم، قطعه‌ بسیار مهم دیگری که از لحاظ کارکرد اهمیت دارد، دوشاخ یا به اصطلاح دسته است. به همین دلیل استفاده از دوشاخ مناسبی که استحکام زیادی داشته باشد، اهمیت دارد. بیشتر دوشاخ‌ها از آلومینیوم یا آلومینیوم‌های سری ۶۰۶۱ ساخته می‌شود که دربرابر فشار، ضربه و خوردگی حاصل از تماس با آب مقاومت زیادی دارد. همچنین کیفیت مجموعه قطعاتی که سیستم دنده‌دهی یک دوچرخه را تعیین می‌کند؛ شامل زنجیر، شانژمان، طبق عوض‌کن و دسته دنده هم مهم است و لازم است بررسی شود. نکته آخر درباره ترمز دوچرخه‌هاست که می‌توان با اطمینان گفت ترمزهای هیدرولیکی دیسکی به لحاظ سرعت عملکرد و اعمال فشار متناسب به چرخ‌ها، نسبت به دو نوع دیگر(لقمه‌ای، مکانیکی دیسکی)  بهتر است.

دوچرخه زیر 5 میلیون چی بخریم؟

دوچرخه شهری آساک دماوند تک سرعته، اندازه 26| تقریبا یکی از ارزان‌ترین دوچرخه‌های زیر 5 میلیون تومان که کیفیت خوبی هم دارد، دوچرخه شهری آساک دماوند تک سرعته با اندازه 26 است. جنس بدنه  این دوچرخه از فولاد، تک سرعته و مناسب بزرگ سالان است. قیمت این دوچرخه، 3 میلیون و 500 هزار تومان است.

دوچرخه شهری گالانت مدل 80 Spinix s ،اندازه 26 | اگر قصد خرید محصولی با قیمت مناسب و باکیفیت را دارید، این مدل با این قیمت می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب باشد. بدنه بسیار محکم، طراحی استاندارد، رینگ‌های آلومینیومی، لاستیک‌های آج دار، ترمزهای روان و باکیفیت از جمله مزیت‌های این محصول به شمار می‌رود. قیمت این دوچرخه 4 میلیون و 500 هزار تومان است.

دوچرخه کوهستان مدل summer01 ،اندازه 26| این مدل از دوچرخه کوهستان ساخت ویوا و 21 دنده است و به شکلی بسیار محکم و سبک تولید شده است به طوری که می‌توانید از آن برای تمامی فعالیت‌های ورزشی استفاده کنید. رینگ‌های آلومینیومی باکیفیت آن می‌تواند یکی از مزیت های خوب این محصول باشد. سیستم ترمز این دوچرخه ویبریک پایه بلند است که جزو جدیدترین سیستم‌های ترمز روز دنیاست. طراحی زیبا و استاندارد، قیمت عالی، وزن کم، استحکام بسیار بالا و … از جمله مزیت‌های این مدل است.قیمت این دوچرخه، 4 میلیون و 900 هزار تومان است.

دوچرخه کوهستان المپیا مدل 0003 ،اندازه26| دوچرخه اندازه 26 المپیا با بدنه‌ای بسیار سبک و مستحکم دارای دنده‌های وسپایی است  که کار شما را در دنده عوض‌کردن راحت می‌کند. رینگ‌های این دوچرخه آلومینیومی 3 سانتی متر است. در این مدل دوچرخه از تایرهای پهن خارجی استفاده شده که قابل استفاده در مناطق کوهستانی و شهری است. ترمزهای روان  این دوچرخه ویبریک پایه بلند است که در اصل جدیدترین مدل ترمزهای لقمه‌ای  است و سرعت عمل بسیار بالایی دارد. این دوچرخه 21 دنده است، 3 دنده جلو دارد و 7 دنده‌ عقب در سربالایی ها و سرپایینی‌ها به دوچرخه‌سوار کمک زیادی می‌کند. قیمت این دوچرخه، 5 میلیون تومان است./ خراسان

دیدگاه شما

خبرنامه