تخفیف تا ۴۵ درصدی مواد شوینده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

تاریخ ارسال : 03 جولای 2023 ساعت : 12:13 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
تخفیف تا 45 درصدی مواد شوینده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 با وجود آنکه خبرهایی مبنی بر افزایش نرخ مواد شوینده منتشر شده، ولی این محصولات در بازار با تخفیف‌های گسترده به مشتریان عرضه می‌شود.

 اواخر سال گذشته بود که برخی از رسانه‌ها خبر از افزایش قیمت مواد شوینده دادند با این حال اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مهر باطلی بر این خبرها زد و بلافاصله انجمن مواد شوینده نیز اعلام کرد که هیچ خبری از افزایش قیمت‌ها نیست.

با این حال در سال جدید نیز برخی رسانه‌ها دوباره بر طبل افزایش ۲۵ درصدی قیمت این محصولات کوبیده و خبر دادند که با توجه به افزایش ۲۷ درصدی حقوق و دستمزدها در کشورمان این امر بلاشک اتفاق خواهد افتاد.

درخواستی برای افزایش بها مطرح نکردیم

بختیار علم بیگی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بیان داشت: اگر چه در ماه‌های گذشته، تولیدکنندگان محصولات شوینده با مشکلاتی از قبیل تورم شدید اقتصادی و افزایش قیمت مواد اولیه و نهاده‌های تولید مواجه شدند و حتی در مواردی عرضه محصولات آنها به بازارهای مصرف با زیان همراه بوده است اما درخواستی برای افزایش قیمت شوینده‌ها نداشته‌ایم.

وی افزود: با این حال برای حمایت از مصرف کنندگان، تا امروز هیچ گونه اقدامی از سوی انجمن جهت ارسال مستندات برای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و درخواست افزایش قیمتی برای محصولات شوینده انجام نشده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با انتقاد از موارد مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر درخواست افزایش قیمت محصولات شوینده از سوی انجمن، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه افزایش قیمتی در مورد محصولات شوینده رخ نداده و به طور طبیعی هرگونه درخواست اصلاح قیمت این محصولات توسط انجمن، از طریق مجاری قانونی صورت می‌گیرد.

این مقام صنفی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد اولیه برخی از تولیدکنندگان مبنی بر افزایش قیمت ۵۰ درصدی مورد موافقت قرار نگرفت و با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، این انجمن تقاضای افزایش ۳۰ درصدی قیمت را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده است.

قیمت شوینده‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

با وجود آن که گفته می‌شود مواد شوینده در بازار در آینده‌ای نزدیک با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شوند اما مشاهدات میدانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که این فروشگاه‌ها عمده مواد شوینده را با کاهش قیمت محسوسی به مشتریان خود عرضه می‌کنند تا جایی که در اغلب این فروشگاه‌ها مواد شوینده با تخفیفی ۱۰ تا ۴۵ درصدی در غرفه‌ها عرضه شده است.

به طوری که هم‌اکنون در فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش پودر دستی ۵۰۰گرمی آ ب ث با کاهشی ۴۵ درصدی از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، مایع دستشویی صدفی صورتی ۳۵۰۰ گرمی بوژنه با کاهشی ۳۰ درصدی از ۱۱۵ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان، مایع دستشویی صدفی سفید حاوی عصاره آلوئه ورا ۳۷۵۰ گرمی اوه با کاهشی ۲۰ درصدی از ۱۳۸ هزار تومان به ۱۰۹ هزار تومان، مایع دستشویی صدفی صورتی ۲۰۰۰ میل مای با کاهشی ۲۳ درصدی از ۱۰۹ هزار تومان به ۸۳ هزار تومان، مایع دستشویی ۳۷۵۰ گرمی اکتیو با کاهشی ۱۵ درصدی از ۱۳۸ هزار تومان به ۱۱۷ هزار تومان، مایع ظرفشویی سیب ۳۷۵۰ گرمی اوه با کاهشی ۱۵ درصدی از ۱۲۳ هزار تومان به ۱۰۴ هزار تومان، مایع دستشویی شفاف بنفش و همچنین مایع دستشویی آنتی باکتریال کرمی صورتی پینک فلاور ۲ لیتری شون هر کدام با کاهشی ۲۰ درصدی از ۱۰۶ هزار تومان به ۸۴ هزار تومان، مایع دستشویی صدفی صورتی ۳۵۰۰ گرمی گلرنگ با کاهشی ۱۵ درصدی از ۱۱۹ هزار تومان به ۱۰۱ هزار تومان، مایع دستشویی بنفش سری رؤیای ابریشمی ۳۷۵۰گرمی اکتیو با کاهشی ۱۵ درصدی از ۱۳۸ هزار تومان به ۱۱۷ هزار تومان و مایع دستشویی رؤیای ابریشمی آبی ۴۵۰ گرمی اکتیو با کاهشی ۲۰ درصدی از ۳۹ هزار تومان به ۳۱ هزار تومان رسیده است. در فروشگاه زنجیره‌ای شهروند نیز پودر ماشین ظرفشویی ۱ کیلوگرمی نت پلاس با ۴۰ درصد کاهش قیمت از ۱۸۹ هزار تومان به ۱۱۳ هزار تومان، اسپری چند منظوره سطوح دامستوس با ۲۰ درصد کاهش قیمت از ۶۸ هزار تومان به ۵۴ هزار تومان، مایع لباسشویی تیره‌شوی ۲.۵ لیتری اکتیو از ۱۰۴ هزار تومان به ۸۳ هزار تومان رسیده است.

دیدگاه شما

خبرنامه