تفاوت گوشی‌ های سامسونگ سری S و سری A

تاریخ ارسال : 01 جولای 2023 ساعت : 6:21 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
تفاوت گوشی‌های سامسونگ سری S و سری A + لیست قیمت انواع گوشی موبایل

اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا؛ همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ چندین سری گوشی هوشمند مختلف دارد. دو سری که بیشتر با همدیگر مقایسه می‌شوند، سری سامسونگ گلکسی A و همچنین گلکسی اس هستند. تفاوت گوشی سامسونگ سری S و سری A در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته و می‌توانید با بالا بردن دانش خود، در انتخاب مدل‌های مناسب از این سری‌ها هم موفق عمل کنید.

حتی اگر یک برند گوشی داشته باشید که هنگام خرید گوشی هوشمند بیشتر به دنبال آن هستید، مدل‌های این برند می‌توانند باز هم گیج کننده باشدن. به‌عنوان مثال، می‌توانیم سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ را در نظر بگیریم. سامسونگ دارای سری گوشی‌های هوشمند زیادی مانند اس، A، نوت، M و در نهایت زد فولد است.

بیشترین طرفداران پیرامون سری‌های اس و A قرار دارند و به همین دلیل است که مقایسه سری S و سری A سامسونگ می‌تواند نقشه راه دقیقی از انتخاب بهترین مدل در این برند به ما بدهد.

تفاوت‌های سری گلکسی A و سری اس سامسونگ را از دیدگاه‌های متفاوت برای شما جمع کرده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید با ما همراه بوده و ببینید که آیا سری A می‌تواند در برخی از زمینه‌ها از سری پرچم‌دار S که گمان می‌رود در همه زمینه‌ها برتر باشد، جلو بزند یا خیر. این رقابت در طول چند سال اخیر بیشتر شده و شاهد نزدیکی بیشتر مدل‌های گران قیمت سری A به سری اس سامسونگ هستیم.

قیمت‌گذاری

بزرگ‌ترین تفاوت گوشی سامسونگ سری S و سری A در برچسب قیمت گوشی‌های هوشمند زیر این سری‌ها هستند. سری گلکسی اس سامسونگ همواره به‌عنوان یک سری پرچم‌دار شناخته شده است و به همین دلیل، قیمت گذاری بالایی را تجربه می‌کنند.

بنابراین، گران‌ترین گشی‌های این برند فارغ از گوشی‌های تاشو سامسونگ مربوط به سری اس بوده و با گران‌ترین گوشی‌های بازا هم همواره در رقابت بوده است. این قیمت بالا در طول سال‌های اخیر و با توجه به مشکلات اقتصادی جهان، بیشتر توسعه پیدا کرده و شاهد روند افزایش مانند دیگر کمپانی‌های سازنده بودیم.

سری A سامسونگ هم خانه ای برای گوشی‌های هوشمند میان رده این شرکت است و مشخصات فنی این دستگاه‌ها در مقایسه با سری گلکسی اس سامسونگ کمی دچار کاهش شده است. با این حال، همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، میانگین قیمت‌های فروش سری گلکسی A سامسونگ کمتر از سری گلکسی اس سامسونگ است و همین انتظار را هم داشتیم.

تناسبی بین این کاهش قیمت و مشخصات فنی وجود ندارد. چرا که سامسونگ همواره تلاش کرده است که امکانات گوشی‌های سری A نزدیک به سری اس بوده و خریداران به واسطه قیمت مناسب‌تر، به سراغ مدل‌های مختلف این سری بروند. چنین روندی تفاوت گوشی سامسونگ سری S و سری A را بیشتر به ما اثبات می‌کند.

تفاوت کارایی گوشی سامسونگ سری S و سری A

یکی دیگر از تفاوت‌های آشکار بین سری گلکسی A سامسونگ و سری S، تفاوت در زمینه عملکردی یا همان قدرت گوشی‌ها است. سری گلکسی اس سامسونگ، دستگاه‌هایی با امکانات بیشتر هستند و پرچم‌دار نامیده می‌شوند. بزرگ‌ترین عاملی که آن‌ها را به این شکل درمی‌آورد، عملکرد و ظرفیت فنی بالای دستگاه‌ها است.

بنابراین، سری گلکسی اس سامسونگ که برترین بخش گوشی‌های هوشمند است، همیشه مجهزترین مدل‌های این شرکت را در خود جای داده است. از سوی دیگر، سری گلکسی A سامسونگ عملکرد کمتری نسبت به تعریفی که امروزه داریم، ارائه خواهد کرد.

در مدل‌های فعلی سری گلکسی A، میانگین عملکرد بسیار نزدیک به سری اس است. با این حال، سامسونگ همواره تلاش کرده است که با حفظ تفاوت‌ها، هر گروه مصرف کننده را جذب کند. به هر حال، هر چقدر هم که سری A به سری اس نزدیک‌تر باشد، سامسونگ بهترین امکانات و عملکرد خود را برای سری اس خود در نظر گرفته است و وجود این تفاوت کمک می‌کند که کاربران به ارزش خرید سری اس سامسونگ احترام گذاشته و به سراغ آن بروند.

گوشی‌های سری A در هر شرایطی میان رده هستند و نمی‌توانند تماما با گوشی‌های پرچم‌دار برندهای دیگر رقابت داشته باشند. این نزدیکی تنها در سری گلکسی A۷ و محصولات مختلفش بوده و گوشی‌های پایین‌تر، نمی‌توانند در این رقابت حضور داشته باشند.

تفاوت گوشی سامسونگ سری S و سری A در عمر باتری

عمر باتری یک مسئله بسیار مهم برای یک گوشی هوشمند تلقی می‌شود. عمر باتری موضوعی است که تفاوت گوشی سامسونگ سری S و سری A را رقم می‌زند و همواره مورد بحث بوده است. به خصوص، این بحث‌ها همواره پیرامون مقایسه سری S و سری A سامسونگ بیشتر بوده است.

از آن‌جایی که گوشی‌های سری اس در سطح رده بالا قرار می‌گیرند، عملکرد مشابهی هم از باتری آن‌ها انتظار می‌رود. یعنی این گوشی‌ها باید مصرف انرژی و امکان شارژ سریع خوبی به همراه داشته باشند. با این حال، بزرگ‌ترین رقیب سری اس در این زمینه، عضوی از همین خانواده است.

سامسونگ واقعا کار فوق‌العاده خوبی در مورد عمر باتری مدل‌های گوشی‌های هوشمندی که تحت سری گلکسی A عرضه می‌کند، انجام می‌دهد. به‌عنوان مثال، حتی گلکسی M۵۱ که در لیست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ قرار داشت، از باتری ۷ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند.

وضعیت در سری گلکسی A به نقطه مشابهی دست پیدا کرده است. چرا که دوام یک باتری فقط به ظرفیت آن نیست. پردازنده‌های سری گلکسی A سامسونگ، به لطف قدرت بالایی که در معماری ۸ الی ۱۱ نانومتری از خود نشان می‌دهند، قادر به مصرف انرژی پایین هستند. با این حال، آن‌ها همچنین یک قدم عقب بوده و نمی‌توانند به پیشرفتگی تراشه‌ها در سری اس سامسونگ باشند.

تفاوت وضوح و کیفیت عکس

سری گلکسی اس سامسونگ همانند گوشی‌های پرچم‌دار دارای لنزهای با کیفیت بسیار بالایی است. طبیعتا، مدل‌هایی که همیشه بر ارائه بهترین تجربه عکاسی تمرکز دارند، از سری اس بوده و می‌توانید اعتماد بیشتری به آن‌ها داشته باشید. با کیفیت ترین سنسورهای دوربین توسعه یافته توسط سامسونگ، در سری اس استفاده می‌شوند.

جدیدترین مدل‌های سری گلکسی A سامسونگ، به خصوص گلکسی A۷۱ و گلکسی A۸۱، لنزهای دوربین بسیار خوبی دارند. این گوشی‌ها عکس‌هایی در حد و اندازه کیفیت پرچم‌دارها را برای شما خواهند داشت. با این حال، وقتی که صحبت از عکاسی و فیلم‌برداری به میان می‌آید، تنها سنسورهای دوربین مطرح نیستند.

ما برای رسیدن به یک عکس خوب، به هوش مصنوعی و برای عملکرد هوش مصنوعی بصری خوب هم به یک پردازنده خوب نیاز داریم. به همین دلیل است که سری S با قابلیت‌های پردازشی از سری A می‌توانند جلوتر باشند. عکس برداری همواره از جمله فاکتورهای مهم برای خرید یک گوشی هوشمند تلقی می‌شود.

چرا که اکثر کاربران دوربین‌های حرفه‌ای دیجیتالی را خریداری نمی‌کنند و برای این منظور معمولا به سراغ دوربین گوشی‌های خود می‌روند. کمپانی‌های تولید کننده گوشی هوشمند هم دقیقا به این حقیقت دست پیدا کرده و گوشی‌های خود را با نهایت کیفیت دوربین روانه بازار می‌کنند.

مزایای مهم گوشی‌های سری A سامسونگ

گوشی‌های این سری در کل دارای قیمتی در بازه ارزان تا متوسط بوده و برچسب قیمت و عملکرد آن همواره تناسب خوبی با همدیگر دارند. عمر باتری در این گوشی‌ها بهینه سازی شده بوده و به دلیل اینکه قطعات پر مصرف سری‌های پرچم‌دار را ندارند، مدیریت بهتری هم در باتری و مصرف پایین خواهند داشت.

این گوشی‌ها همان اندازه بزرگ گوشی‌های پرچم‌دار را داشته و می‌توانند باتری بزرگ با ظرفیت بالا داشته باشند. تمام مدل‌هایی که بالای A۴۰ هستند، می‌توانند صفحه نمایش با کیفیت سوپر آمولد را برای شما داشته باشند. سری A سامسونگ خانه‌ای برای گوشی‌های هوشمند بسیار پیشرفته باشند و اخیرا هم این موضوع را بیشتر اثبات کرده‌اند.

از نظر عملکردی، این گوشی‌ها نمی‌توانند به اندازه برادران پرچم‌دار خود در سری S باشند. اما مدل‌های سری گلکسی A نسبت به قیمت خود دارای عملکردی بسیار خوب هستند.

گوشی‌های سری A از همان ابتدا برای شکست سهم بسیار بزرگ گوشی‌های شیائومی در بازار گوشی‌های پایین رده و میان رده روانه بازار شده و بسیار هم موفق ظاهر شدند. اگر دقت کرده باشید، این گوشی‌های نوپا خیلی زود به محبوبیت دست پیدا کرده و شهرت مورد نیاز خود برای عملکرد عالی در بازار را کسب کردند.

مزایای سری گلکسی S سامسونگ

این گوشی‌ها با داشتن حداکثر میزان عملکرد به دلیل استفاده از تراشه‌های گران قیمت، در برابر آب، گرد و غبار و همچنین ضربه مقاوم‌تر هستند. این گوشی‌ها دارای شارژ بی‌سیم بوده و بهترین میزان از کیفیت را در عکس برداری و فیلم برداری می‌توانند برای شما فراهم کنند.

بزرگ‌ترین مزیت داشتن مدل‌های پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند، رسیدن به سرعت بالا و حداکثر میزان عملکردی است که کاربران به آن نیاز دارند. سری‌های گلکسی اس سامسونگ در بخش برتر در زمینه عملکرد رقابت می‌کنند و می‌توانند رقیبی عالی برای گوشی های آیفون کمپانی اپل هم تلقی شوند.

دیدگاه شما

خبرنامه