جشن آب در ارمنستان چه موقع است؟

تاریخ ارسال : 04 جولای 2023 ساعت : 7:06 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

جشن «وارداوار» یا «وارتاوار»، یکی از رسوم ملی و مذهبی مردم ارمنستان است که شامل بخش‌های مختلفی چون رقص و پایکوبی، اجرای موسیقی، مسابقه و البته آب‌بازی می‌شود‌. اقشار مختلف جامعه از هر نسلی در این جشن شرکت می‌کنند و کمتر کسی از خیس شدن در خیابان‌های ایروان در امان است.

جشن آب در ارمنستان چه موقع است؟ + لیست قیمت تور ایروان

اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا؛ یک تعطیلات آبی، دقیقا همان‌چیزی است که مردم ارمنستان در گرمای طاقت فرسای ماه ژوئیه به آن احتیاج دارند؛ بنابراین اگر فرصت سفر به ارمنستان در این زمان را داشتید، از شیطنت و آب‌بازی دیگران آزرده خاطر نشوید و شما نیز با یک سطل یا لیوان آب، به جشن وارداوار ملحق شوید.

جشنواره آب وارداوار معمولا در روز چهاردهم ژوئیه، پس از عید پاک برگزار می‌شود؛ زمانی که کشور ارمنستان گرم‌ترین روزهای سال را سپری می‌کند.

ماهیت برگزاری مراسم وارداوار در تمام مناطق ارمنستان یکسان است. مردم این کشور در تمام سنین و اقشار قادر به آب‌بازی و تفریح در این روز هستند و کودکان، مالکان حقیقی این روز محسوب می‌شوند. هیچ بعید نیست که هنگام عبور از پیاده‌رو یا بازدید از بناهای تاریخی، سطلی از آب بر سر عابران ریخته شود.

صبح این روز، مراسم تجلی مسیح در کلیساهای مختلف برگزار می‌شود. همچنین برگزاری برنامه‌های تقدیس آب و برکت‌بخشی به میوه‌ها، به‌ویژه سیب که از نمادهای این روز است، از دیگر بخش‌های این روز به حساب می‌آید.

آزادسازی کبوترها و نیایش برای پیشگیری از وقوع سیل‌ در جهان، از دیگر برنامه‌های جشن آب وارداوار است. علاوه بر این، رقص‌های آیینی، بازی‌های سنتی، نمایش‌های بومی و آوازهای محلی از بخش‌های جدانشدنی جشن ملی ارمنستان محسوب می‌شوند که آن را به میراث فرهنگی غنی این کشور بدل می‌کنند.

دیدگاه شما

خبرنامه