خودروساز سوئدی رکورددار قوی‌ترین خودرو دنیا

تاریخ ارسال : 18 جولای 2023 ساعت : 12:58 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
خودروساز سوئدی رکورددار قوی‌ترین خودرو دنیا

کونیگزگ (Koenigsegg)، خودروساز سوئدی، می‌گوید در سوپرکاری که در دست تولید دارد تغییراتی داده که آن را به قوی‌ترین ماشین جهان تبدیل می‌کند. نام این ماشین جمیرا (Gemera) است و تولیدش از اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

کونیگزگ سه سال پیش کانسپتی از جمیرا را نمایش داد. رونمایی از آن به این دلیل خبرساز شد چون کونیگزگ توانسته بود سوپرکاری طراحی کند که با داشتن موتوری قوی و ظاهری اسپرت برای چهار سرنشین بزرگسال جا داشت و امکانات رفاهی یک ماشین لوکس را ارائه می‌کرد.

قوای محرکه‌ای که کونیگزگ برای جمیرا در نظر گرفته بود ترکیبی از یک موتور سه سیلندر بنزینی و سه موتور الکتریکی بود. این چهار موتور در مجموع ۱۷۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد.

اما هفته گذشته کریستین فون کونیگزگ، مدیر کارخانه گفت جمیرا به جای سه موتور الکتریکی، تنها یک موتور الکتریکی خواهد داشت که در جلوی ماشین گذاشته می‌شود. این موتور که توسط مهندسان کونیگزگ ساخته شده ابعاد کوچکی دارد و ۸۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. با حذف دو موتور الکتریکی که قرار بود در عقب باشد، جا برای گذاشتن موتور بنزینی هشت سیلندری باز شده که ۱۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ترکیب این دو موتور بنزینی و الکتریکی قدرت جمیرا را به ۲۳۰۰ اسب بخار افزایش می‌دهد که رکوردی تازه است.

کونیگزگ یک مدل از جمیرا با ترکیب یک موتور الکتریکی و یک موتور سه سیلندر بنزینی هم می‌سازد که قدرتش ۱۱۰۰ اسب بخار است. ماشین می‌تواند تنها با موتور الکتریکی تا حداکثر ۵۰ کیلومتر حرکت کند.

سرعت و شتاب جمیرا به طور رسمی اعلام نشده، اما رسانه‌ها گزارش داده‌اند که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین زیر دو ثانیه و حداکثر سرعتش ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است. قیمت پایه جمیرا یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است و گفته می‌شود مدل قوی‌تر ۴۰۰ هزار دلار گران‌تر است. تنها ۳۰۰ دستگاه از جمیرا ساخته خواهد شد.

دیدگاه شما

خبرنامه