رئیس‌ گروه نظامی واگنر ناپدید شد!

تاریخ ارسال : 05 جولای 2023 ساعت : 8:05 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
رئیس‌ گروه نظامی واگنر ناپدید شد!

طبق گزارش روزنامه دیلی میل، هشت روز است که یوگنی پریگوژین رئیس‌ گروه نظامی واگنر ناپدید شده و در واقع پس از شورش مسلحانه نافرجامش علیه مسکو، اصلا کسی او را ندیده است. یوگنی پریگوژین علی‌رغم آنکه اساسا فردی فعال و پرکار در شبکه‌های اجتماعی بود، اما از یک هفته پیش در تلگرام صحبتی نکرده است و این درحالیست که برخی شایعه کرده‌اند که او را در مسکو دیده‌اند.

پریگوژین که شورش خود را با اهدافی نظیر برکناری سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه آغاز کرده بود، سرانجام با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس به شورش مسلحانه خود پایان داد و قرار شد که به بلاروس برود. به نیروهای پریگوژین که دوش به دوش او در جنگ اوکراین مبارزه می‌کردند، سه فرصت داده شد؛ اول اینکه یا به همراه رئیس‌شان (پریگوژین) به بلاروس بروند، یا با نیروهای مسلح روسیه ادغام شوند و یا به منزل بازگردند. اکنون بسته شدن دفاتر مربوط به واگنر به این شک و تردیدها می‌افزاید که آیا پریگوژین واقعا اجازه خواهد داشت روسیه را ترک کند.

دیروز شبکه آمریکایی الحره به زبان عربی به نقل از برخی منابع روس اعلام کرد، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر با وجود اینکه کرملین اعلام کرد که او به بلاروس منتقل خواهد شد، هنوز در روسیه و به صورت مشخص در شهر سن‌پترزبورگ به سر می‌برد. گزارش روزنامه انگلیسی دیل میل هم اشاره به غیبت هشت روزه پریگوژین دارد و تاکید می‌کند که رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر تقریبا از هفته گذشته رویت نشده است.

همچنین در راستای تعطیلی شبکه‌ها و دفاتر مربوط به واگنر، هیئت نظارت بر ارتباطات روسیه، سایت‌های خبری وابسته به گروه رسانه‌ای پاتریوت نزدیک به پریگوژین را مسدود کرد. خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد که بسیاری از سایت‌های خبرهای سیاسی و اقتصادی روسیه از جمله ریا فَن و تمامی رسانه‌های وابسته به گروه پریگوژین در روسیه مسدود شده‌اند.

دیدگاه شما

خبرنامه