راز پول درآوردن ثروتمندان چیست؟

تاریخ ارسال : 23 ژوئن 2023 ساعت : 7:51 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

برای پول درآوردن مانند ثروتمندان کافی است رازهای آنان مانند یادگیری در اوقات فراغت، سرمایه گذاری بخشی از درآمد روی خود،کار کردن برای یادگرفتن نه پول در آوردن،بخشنده بودن،وابستگی به دیگران،فکر کردن به عمل و اقدام به جای شانس و … را بدانید.

راز پول درآوردن ثروتمندان چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، در برهه ای از زمان کتاب هایی منتشر شد با مضمون قانون جذب و موفقیت در یک ثانیه و … ولی واقعیت آن است که این کتاب ها صرفا جنبه بازاری دارند و اگر اندکی اهل تامل باشید متوجه خواهید شد که حقیقت چیز دیگری است.

موفقیت و ثروت با شعار دادن و نوشتن و خواندن جملات بزک کرده به دست نمی آید و هیچ راه میانبری نیز برای آن وجود ندارد. برای ثروتمند شدن و موفقیت به معنای واقعی سال ها تلاش، شکست و پیروزی لازم است نه تلقین جملات مثبت و روحیه بخش به خود.

در این مطلب رازهایی را با شما مطرح خواهیم کرد که ثروتمندان برای پول درآوردن به آن ایمان داشته و رعایت کرده اند.

1- 10 درصد از درآمدتان را به خود اختصاص دهید

اگر روی خودتان سرمایه‌گذاری نمی‌کنید، پس در زندگی هیچ سرمایه‌گذاری‌ای نکرده‌اید. اگر روی کسب‌وکارتان سرمایه‌ گذاری نکرده‌اید، احتمالا کار باکیفیتی انجام نمی‌دهید. اگر روی روابط‌تان سرمایه‌گذاری نکرده باشید، احتمالا به‌جای آنکه روی چیزهایی تمرکز کنید که می‌توانید ارائه دهید، روی آن چیزهایی متمرکز هستید که می‌توانید از دیگران بگیرید.

از منظر خودبهبودی، سرمایه‌گذاریِ ۱۰ درصد از درآمدتان روی خود، بازدهی ۱۰۰ برابر یا حتی بیشتر به‌همراه خواهد داشت. به‌ازای هر یک تومانی که روی تحصیلات، مهارت‌ها و روابط خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، حداقل ۱۰۰ تومان پس می‌گیرید.

اگر می‌خواهید عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشید، باید دورِ خودتان را با مربیان درجه یک پر کنید. هر کار فوق‌العاده‌ای که در زندگی انجام داده‌اید، نتیجه‌ی تربیت باکیفیتِ یک مربی درجه‌ی یک بوده است. اگر در زمینه‌ای به بن‌بست خورده‌اید، به این خاطر است که مربی باکیفیتی در آن زمینه نداشته‌اید.

2- 80 درصد اوقات فراغتتان را به یادگیری اختصاص دهید

بیشتر آدم‌ها وقتی با ابزارهای دیجیتالی‌شان تنها می‌شوند، صرفا وقت تلف می‌کنند. اما فقط با سرمایه‌گذاریِ درست وقت است که از آن زمان چیزی به‌دست خواهید آورد.

تقریبا هر ثانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید، زمان تلف‌شده است. نمی‌توانید آن را پس بگیرید. به جای بهبود آینده‌ی خود، درحقیقت آینده‌تان را بدتر کرده‌اید. درست مانند خوردن غذای فاسد می‌ماند؛ هر لحظه‌ای که هدر می‌دهید، وضعیت را بدتر می‌کند. هر ثانیه‌ای که به‌درستی سرمایه‌گذاری می‌کنید، وضعیت را بهتر می‌کند.

سرگرمی خوب است، اما فقط وقتی این سرگرمی مفید واقع می‌شود که در حقیقت سرمایه‌گذاری روی روابط یا روی خودتان باشد. اگر آن سرگرمی در آینده بازدهی داشته باشد، متوجه خواهید شد که درواقع سرمایه‌گذاری بوده است. این بازدهی می‌تواند دربردارنده‌ی خاطرات مثبت، یادگیری تحولی یا روابط عمیق باشد.

زندگی فقط سرگرم بودن نیست، آموزش و یادگیری هم مهم هستند. با آنکه هر دو واجب هستند اما آموزش، بازده بیشتری در آینده‌ی شما خواهد داشت.

موفق‌ترین آدم‌های دنیا مدام در حال یادگیری هستند. آنها فراوان می‌خوانند. آنها می‌دانند که دانسته‌هایشان تعیین می‌کنند که دنیا را چقدر خوب می‌بینند. می‌دانند که دانسته‌هایشان کیفیت روابطی را که می‌توانند داشته باشند و کیفیت کاری را که می‌توانند انجام دهند، مشخص می‌کند.

اگر مدام در حال اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی هستید، چطور انتظار دارید کار ارزشمندی انجام دهید؟ ورودیِ شما مستقیما بر نتیجه‌ی شما اثر می‌گذارد. چیزهای بی‌ارزش وارد کنید، چیزهای بی‌‌ارزش خارج می‌شود.

3- برای پول کار نکنید، برای یاد گرفتن کار کنید

آدم‌های ثروتمند و شاد برای یادگیری کار می‌کنند. آدم‌های ناموفق و ناشاد اصولا برای پول کار می‌کنند. فقط ۲۰ درصد از انرژی‌تان باید صرف انجام کار حقیقی‌تان شود. بقیه باید صرف یادگیری، بهبود و استراحت شود.

با «تیز کردنِ چاقو» است که مدام بهتر و تواناتر می‌شوید. همین‌طور که بخش بیشتری از زمانِ خود را صرف تفکر بهتر، ارتباط‌ و کار بهتر می‌کنید، کیفیت کارتان هم افزایش می‌یابد. کم‌کم می‌توانید هزینه‌های خیلی خیلی زیادی برای کارتان بگیرید، چون هیچ‌کسِ دیگری مثل شما نمی‌تواند آن کار را انجام دهد.

وقتی یادگیری و بازیابی را در اولویت قرار می‌دهید، آن وقت است که موقع کار کردن، در وضعیت کاملا آماده‌ای از نظر ذهنی هستید و همه‌ی وجودتان به کار مشغول می‌شود. دیگر مانند خیلی‌ها نیستید که موقع کار حواس‌شان پرت می‌شود. شما یا ۱۰۰ درصد مشغول کار هستید یا نه. وقتی به چنین سطحی می‌رسید، در چند ساعت، بیشتر از چند روز دیگران می‌توانید کار کنید.

در واقع زمان‌تان را به‌خوبی صرف می‌کنید، زیرا اولویت‌هایتان واضح هستند، به‌خوبی استراحت کرده‌اید و ذهن‌تان آماده است.

راز پول درآوردن ثروتمندان چیست؟

4-بخشنده باشید

وقتی انگیزه‌ی اصلی‌تان بخشیدن باشد، می‌فهمید چگونه باید روابط‌تان را بهبود ببخشید. مدام به ذهن‌تان می‌آید که عبارت «سپاسگزارم» را به دیگران بگویید.

ایده‌های بیشتری درباره‌ی بهبودبخشی زندگی و کار دیگران خواهید داشت. شروع به مشارکت بیشتر می‌کنید که خود این به‌مراتب منجر به فرصت‌های بیشتر و روابط عمیق‌تر خواهد شد. مردم شما را دوست خواهند داشت و به شما اعتماد خواهند کرد. کارتان را با انگیزه‌ی والاتری دنبال می‌کنید و در نتیجه، الهام و تأثیر بسیار بیشتری خواهید گرفت.

5-وابستگی به دیگران بد نیست

فقط به این خاطر که انگیزه‌ی اصلی‌تان کمک کردن است، این معنی را نمی‌دهد که کمک دیگران را نمی‌خواهید. در واقع، همه‌ی آدم‌ها مدام به‌دنبال دریافت کمک هستند.

واقعیت این است که همه به‌شدت به یکدیگر وابسته هستند تا بتوانند کاری را که باید انجام دهند. اما اذعان صریح به این وابستگی، خِرد و تواضع می‌طلبد. به جای آنکه آن را نقطه ضعف ببینید، بدانید که نقطه‌ی قوت است.

فراتر از اذعان به وابستگی، مدام قدردانی خود را نسبت به افرادی که در زندگی‌تان هستند بیان کنید. اینکه شما قدردانی می‌کند، خودش مورد قدردانی قرار می‌گیرد. روابطِ شما، داشته‌هایی هستند که در طول زمان باید آن‌ها را رشد دهید و بهتر کنید.

اگر از روابط‌تان قدردانی نکنید و به آنها بی‌توجه باشید، آسیب خواهند دید. همه‌ی روابط مثل حساب بانکی هستند؛ اگر کسی مدام در حال واریز باشد و دیگری مدام در حال برداشت، سرانجام همه‌ی منابع خالی می‌شوند.

در چنین روابطی یک به علاوه‌ یک کمتر از ۲ می‌شود. برعکس، در روابط هم‌افزا و سالم، یک به علاوه‌ی یک خیلی بیشتر از ۲ خواهد شد. وقتی دو نفر مدام در حال بخشیدن و گرفتن هستند، حساب بانکی رابطه‌ای به رشد و گسترش خود ادامه می‌دهد و چندین منفعت منتظره و غیرمنتظره به‌همراه می‌آورد.

6- به عمل و اقدام فکر کنید،نه شانس

هنگامی که مردم عادی دست روی دست می‌گذارند تا در فلان قرعه‌کشی برنده شوند و دعا می‌کنند که موفقیت به سراغ‌شان بیاید، ثروتمندان مشغول حل مشکلات‌شان هستند.

مردم عادی فقط منتظر لطف خدا، دولت، رئیس یا همسرشان هستند و خودشان هیچ کاری انجام نمی‌دهند. آنها علاوه بر اینکه زمان‌شان را از دست می‌دهند، این طرز فکر و شیوه‌ی زندگی را هم در جامعه گسترش می‌دهند.

7- از شر تفکر کوته‌بینانه خلاص شوید

اگر مثل آن‌هایی فکر و رفتار می‌کنید که فقیر هستند، پس فقیر خواهید ماند. فقیرها آن‌قدر صبر می‌کنند تا پول کافی داشته‌باشند یا پیش از آن‌که پس‌انداز کردن یا سرمایه‌گذاری را شروع کنند به‌دنبال شغل بهتری می‌گردند. مشکل این طرز فکر این است که این زمان هیچ‌گاه فرا نمی‌رسد. پس‌انداز کردن هرماهه‌ی پول باید هدفمند باشد، زیرا افراد تمام پولی که دارند را خرج می‌کنند، مگر آن‌که قسمتی از این پول را برای پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری تخصیص داده باشند.

8- به هر چیزی به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کنید

سوءبرداشت متداول این است که پول‌دارها بی‌وقفه خرج می‌کنند. اگرچه این مورد ممکن است در مورد برخی سلبریتی‌ها و دیگر افراد پولدار درست باشد، ولی بسیاری از پولدارها، عاقلانه خرج می‌کنند. آن‌ها بیشتر به سرمایه‌گذاری فکر می‌کنند نه خرج کردن. به‌عنوان مثال، اگر به فروشگاه بروند و یک فروش تخفیفی ببینند، هرچیزی نمی‌خرند، چرا که به‌نظر کار اضافه‌ای است. درعوض، به این فکر می‌کنند که کدام خرید به صرفه‌است و ارزش سرمایه‌گذاری را دارد و آیا پولی که می‌خواهند خرج کنند در حساب پس‌انداز یا حساب سرمایه‌گذاری بهتر به‌کار نمی‌آید؟

به عنوان مثال، چرا ۱۰۰ هزار تومان صرف خرید یک تیشرت بی کیفیت کنم که ممکن است تنها یک فصل دوام داشته باشد‌، حال آن‌که با ۳۰۰ هزار تومان می‌توانم یک تیشرت با کیفیت بخرم برای ۵ فصل یا حتی بیشتر برایم کار کند؟ نکته‌ی مهم این است که احتمال ندارد یک آدم پولدار ۱۰۰هزار تومان صرف یک تیشرت کند درحالی‌که کمد لباس‌هایش پر از لباس است و این پول درجای دیگری بهتر به او کمک خواهد کرد.

9- به یادگرفتن دانش خاص باور داشته باشید نه تحصیلات عالی

تعداد زیادی از مشهورترین افراد جهان تحصیلات کمی دارند و ثروت‌شان را مدیون همین دانش خاص‌شان هستند.

در همین حال افراد عادی فکر می‌کنند مدرک فوق‌لیسانس و دکتری، راه رسیدن به ثروت است، چون آنها در یک خط فکری اسیر شده‌اند که آنها را از سطحِ آگاهی بالا دور می‌کند. افراد ثروتمند به «وسیله‌ها» علاقه‌ای ندارند، تنها «هدف» برای‌شان مهم است.

10-درباره پول منطقی فکر کنید

یک فرد باهوش، تحصیل‌کرده و موفق می‌تواند در یک لحظه به یک فرد ترسو تبدیل شود که فقر تمام ذهنش را کنترل می‌کند و بزرگ‌ترین آرزوی اقتصادی‌اش این است که در دوران بازنشستگی از نظر مالی تأمین باشد.

ثروتمندان مشهور با دیدگاه منطقی‌ای که درباره‌ی پول دارند، می‌دانند که پول دقیقا چیست. آنها می‌دانند که پول یک ابزار حساس است که فرصت‌ها و انتخاب‌های زیادی را در اختیار انسان قرار می‌دهد.

تدوین: اقتصادآنلاین

دیدگاه شما

خبرنامه