علت کاهش سرعت صعود تورم چیست؟

تاریخ ارسال : 05 جولای 2023 ساعت : 7:15 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
علت کاهش سرعت صعود تورم چیست؟

یک کارشناس اقتصادی معتقد است: بی‌تردید رکود و کاهش گردش نقدینگی از یک سو و کاهش شدید قدرت خرید قشر حقوق‌بگیر از سوی دیگر، از رشد شتابان تورم جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرآنلاین ، بررسی روند بازار ارز از ابتدای تابستان، رفت و برگشت پی در پی دلار میان کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومان را نشان می‌دهد؛ به طوری که در ابتدای تیرماه وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد، اما پس از یک روز نزولی شده و در کانال ۴۹ هزار تومان درجا می‌زد، اما دوباره در دوازدهمین روز تیرماه، وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد.

بررسی ها نشان میدهد اگرچه دلار آرام در جهت صعودی بازار به سمت مقاومت‌ها می‌خزد، ولی معامله‌گران همچنان بلاتکلیف و سردرگم هستند و اعتمادی به حرکت دلار در مسیر صعودی ندارند.

معامله‌گران اعتقاد دارند دلار برای ماندن در کانال جدید، باید مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را پشت سر بگذارد.

با این حال، کارشناسان معتقدند که دلار در مسیر صعودی است اما این مسیر آرام و آهسته است؛ مگر شوک سیاسی خاصی به بازار وارد شود که بازار را وارد فاز نزولی کند.

حسین محمودی‌اصل، کارشناس اقتصادی در همین خصوص درباره وضعیت بازار ارز اظهار داشت: با توجه به اخبار فعلی و شرایط موجود، علی‌رغم تزریق بانک مرکزی، متاسفانه شاهد رشد تدریجی نرخ ارز در بازار خواهیم بود.

وی افزود: البته توافق موقت و آزادسازی واردات خودرو بر جو آرامش عمومی بازارها کمک کرده بود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به تعویق در مبادله زندانیان و مسائل پیرامون رابرد مالی، انتظارات تورمی محدود شکل می‌گیرد.

محمودی‌اصل متذکر شد: بی‌تردید رکود و کاهش گردش نقدینگی از یک سو و کاهش شدید قدرت خرید قشر حقوق‌بگیر از سوی دیگر، از رشد شتابان تورم جلوگیری کرده است.

دیدگاه شما

خبرنامه