فرق مایکرویو و مایکروفر؛ کدام بهتر است؟

تاریخ ارسال : 22 ژوئن 2023 ساعت : 8:29 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
فرق مایکرویو و مایکروفر؛ کدام بهتر است؟ + لیست قیمت انواع مایکرویو ایرانی و خارجی

اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا؛ همیشه در خرید مایکرویو و مایکروفر دچا این اشتباه می شویم هر دوی این وسیله ها یکی هستند و فقط اسم آنها دچار تغییرات تلفظی است ؛ باید بدانید که مایکرویو و مایکروفر باهم فرق میکنند. در اینجا ابتدای به تفاوت کاربرد هردواین وسیله ها پرداخته شده است و سپس جدولی از قیمت از انواع مایکرویو تهیه شده است.

مایکروویو

در ابتدا به تعریفی از مایکروویو می پردازیم. این دستگاه که مجهز به گرمکن با اشعه ( امواج مایکرو ) و المنت تابشی از بالا می باشد. این امواج خاصیتی مانند فرکاس بالا با طول موج کوتاه داشته که با توجه به نوع ماده ای که به آن تابیده می شوند، سه واکنش متفاوت نشان می دهند. به این معنا که یا جذب آن ماده می شوند، یا منتشر شده و یا از آن انعکاس می یابند. از آنجایی امواج مایکرو با جذب شدن در مواد دارای آب دمای آن را بالا می برند، برای آشپزی و پخت غذا نیز به کار برده می شوند. در واقع پخت غذا در مایکروویو توسط امواج با طول موج کوتاه صورت می گیرد.

مایکروفر

این دستگاه با ایجاد حرارت و گرما توسط ریز موج های الکترومغناطیسی باعث به جنبش در آمدن آب و دیگر مولکول های غذا شده که در نتیجه باعث پخت غذا در کم ترین زمان ممکن می شود. اگر بخواهم به بیان ساده تفاوت این دو دستگاه را بیان کنم باید بگویم در مایکروفر فرآیند پخت و پز توسط دما و گرما انجام می شود اما در ماکروویو این عملیات علاوه بر دما و گرما، اشعه WAVE نیز دخالت دارد. 

چه انتخاب شما مایکروفر باشد و چه مایکروویو، باید با مدل های گوناگون آن نیز آشنا باشید تا بتوانید مناسب ترین را برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید. به طور کلی سه طراحی مختلف برای این وسیله در نظر گرفته می شود : مدل اول که رایج ترین ان هاست، همان مایکروفرهای معمولی هستند که روی کابینت، میز یا هر مکان دیگزی گذاشته می شوند. طرح دوم که با نام توکار شناخته شده اند، درون دیوار یا کابینت جاسازی شده که هم سطح دیوار یا کابینت می شوند. مدل سوم روی فر موجود یا فر داخل کابینت کار گذاشته می شود. معمولا مایکروفرهای رومیزی قیمت ارزانی تری نسبت به دو مدل دیگر دارند.

دیدگاه شما

خبرنامه