فروش کاکائو در جهان متوقف شد

تاریخ ارسال : 16 جولای 2023 ساعت : 11:37 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
فروش کاکائو در جهان متوقف شد

 رئیس بخش تنظیم‌کننده بخش کاکائو در ساحل عاج به رویترز گفت این کشور فروش قراردادهای صادرات کاکائو را برای فصل ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ پس از باران شدید و سیل در مزارع در هفته‌های اخیر در بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده کاکائو در جهان متوقف کرده است.


فردای اقتصاد نوشت: قیمت کاکائو درحال‌حاضر به دلیل نگرانی‌ها در مورد عرضه در سطح بی‌سابقه‌ای است و تعلیق فروش نیز برای این کشور آسیب زا خواهد بود که سازمان ملل می‌گوید ۴۰ درصد از درآمد صادراتی آن به کاکائو متکی است.

ایو براهیما کونه، مدیر کل شورای قهوه و کاکائو گفت که فروش قبل از تعلیق بیش از یک میلیون تن بوده است و کل تولید پیش‌بینی‌شده برای فصل جاری ۲.۲ میلیون تن بود. این تعلیق همچنین ضربه‌ای به خریدارانی مانند شرکت‌های تجاری عمده و شکلات‌سازانی مانند نستله خواهد بود.

ایو افزود که برداشت اصلی کاکائو برای صادرات به بنادر از اکتبر آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تولید به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد. نگرانی در مورد عرضه، قیمت آتی کاکائو را به بالاترین حد در ۴۶ سال گذشته در هفته‌های اخیر و بیش از ۲۷ درصد از ژانویه افزایش داده است.

ساحل عاج و سایر تولیدکنندگان عمده کاکائو که حدود ۷۰ درصد تولید جهانی را تشکیل می‌دهند، در هفته‌های اخیر شاهد بارش‌های شدید گرمسیری بوده‌اند. چندین مزرعه کاکائو در مناطق کشت کاکائو در ساحل عاج در جنوب غربی و جنوب شرقی توسط باران‌های سیل آسا بین ۱۵ مه تا ۱۰ جولای زیر آب رفت.

دیدگاه شما

خبرنامه