نکاتی در مورد سم در کنسرو تن‌ ماهی!

تاریخ ارسال : 27 ژوئن 2023 ساعت : 4:25 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

در این مطلب با نحوه جوشاندن انواع کنسرو و برخی موارد دیگر مرتبط با کنسروها آشنا خواهید شد و در ادامه لیست قیمت انواع تن ماهی ارائه شده است.

نکاتی در مورد سم در کنسرو تن‌ماهی! + لیست قیمت انواع  تن ماهی

اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا؛ روی بسته بندی تمامی کنسرها ذکر شده است که باید قبل از مصرف آن ها را به مدت ۲۰ دقیقه جوشاند. نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید این است که باید حتما از ظرفی مناسب برای جوشاندن کنسرو استفاده کنید. ظرف باید به قدری بزرگ باشد که قوطی کنسرو کاملا در آب قرار بگیرد. زمان ۲۰ دقیقه ای که برای جوشاندن کنسروها توصیه شده است در واقع بعد از زمان جوشیدن آب محاسبه می شود. پس زمانی که آب درون قابلمه به ۱۰۰ درجه رسید و به اصطلاح به جوش آمد، باید ۲۰ دقیقه دیگر منتظر بمانید. تمامی اخبار ناگواری که درباره موارد مرگ و میر ناشی از سموم کنسرو می شنوید به این دلیل است که آن افراد کنسرو را نجوشانده بودند. بعد از اینکه کنسرو در دمای ۱۰۰ درجه جوشیده شود دیگر هیچ سم فعالی در آن وجود نخواهد داشت.

سم کنسرو چیست؟

در بالا از احتمال مسمومیت با خوردن غذاهای کنسروی نجوشیده گفتیم. در واقع عاملی که باعث ایجاد مسمومیت می شود سمی به نام بوتولینوم است. این ماده خطرناک در تمامی کنسروها از جمله کنسروهای ماهی و سبزیجات و گوشت و خاویار و … یافت می شود. این به این معنی است که باید تمامی انواع کنسروها را جوشاند.

دیدگاه شما

خبرنامه