چگونه از درگاه ملی ، مجوز کسب و کار دریافت کنیم؟

تاریخ ارسال : 29 ژوئن 2023 ساعت : 8:31 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
چگونه از درگاه ملی ، مجوز کسب و کار دریافت کنیم؟

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران فرآیند غیرحضوری ارائه‌ اطلاعات و مدارک، دریافت استعلامات و اخذ مجوز کسب و کار از درگاه ملی مجوزها را تشریح کرد.

 داود طبرسا با اشاره به مهمترین کارکردهای درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور اظهار کرد: درگاه ملی مجوزها برای همه کسب و کارها، شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدورمجوز را اعلام کرده و به طور کاملا غیرحضوری درخواست مجوز را ثبت و اطلاعات اولیه را از متقاضی می‌گیرد. سپس او را هدایت می‌کند تا از درگاه صادرکننده مجوز، فایل مجوز را به صورت غیرحضوری، طی زمان اعلامی دریافت کند. درگاه ملی مجوزها بر اساس ماده هفت قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن، طراحی و راه اندازی شده است.

به گزارش ایسنا ، وی با بیان اینکه اخذ استعلام برخط و شبانه روزی از مجوزهای صادر شده با استفاده از شناسه یکتا (QRCODE) امکان‌پذیر است، گفت: با الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوزها، همه امضاها از مجوزهای کسب وکار حذف خواهد شد. مهمترین کارکردها و خدمات درگاه ملی مجوزها  معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز کسب و کار، ثبت درخواست متقاضیان دریافت مجوز به صورت کاملا الکترونیک، پشتیبانی و راهنمایی متقاضیان دریافت مجوز به صورت برخط در درگاه، ثبت شکایت متقاضیان در درگاه ملی و پیگیری توسط تیم حقوقی درگاه ملی مجوزها و نیز تعیین شعبه ویژه دادستانی در استان ها جهت رسیدگی به تخلف دستگاه های صادر کننده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران همچنین تعیین محدودیت زمانی جهت صدور یا رد درخواست متقاضی، اعلام دلیل رد درخواست متقاضی، اخذ استعلام های پایه به صورت الکترونیک و غیرحضوری (احراز هویت، نظام وظیفه، ایثارگری، مالیات و …) بدون نیاز به کپی مدارک شناسایی و برگه اخذ استعلام از اداره ها و امکان دسترسی ۲۴ ساعته به فرایند صدور مجوزها در درگاه ملی مجوزها به نهادهای نظارتی را از دیگر کارکردها و خدمات درگاه ملی مجوزها برشمرد.

طبرسا در خصوص مزیت درگاه ملی مجوزها گفت: اجرای قانون زمین مانده ماده ۲۴ و پیش بینی پذیر کردن وضعیت کسب وکار برای جلوگیری از غافلگیری سرمایه گذار و همچنین ایجاد بانک اطلاعات کسب وکار ایران و تشکیل ستاد پیگیری رفع موانع تولید و سرمایه گذاری از جمله کارکردهای درگاه ملی مجوزها است که برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

دیدگاه شما

خبرنامه