کمیاب‌ ترین مرسدس میلیاردی در ایران + عکس

تاریخ ارسال : 10 جولای 2023 ساعت : 11:35 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مرسدس‌ بنز GLA ۴۵، کوچکترین کراس‌ اور این شرکت محسوب می‌شود و توانست پس از طی کردن هفت خوان رستم، به صورت محدودی وارد ایران شود.

کمیاب‌ترین مرسدس میلیاردی در ایران + عکس

به نقل از خبرآنلاین، قوانین غیرمنطقی واردات خودرو به ایران، چند سالی است که توسط خودروسازان بزرگ در حال نقض شدن است.قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، با توجه به هیبرید یا پلاگین‌هیبرید شدن و همچنین به کار بردن یک تا دو توربو در پیشرانه خودروها، دیگر آن اعتبار سابق را ندارد.

یکی از خودروهایی که پاسخی دندان شکن به این محدودیت مزخرف داد، مرسدس‌بنز GLA ۴۵ بود.شرکت ستاره خاورمیانه ایرانیان که ارتباطی با ستاره ایران، نمایندگی رسمی مرسدس‌بنز در ایران ندارد، توانست تحت نام MEC Design، اقدام به واردات خودروهایی مثل GLA ۴۵ و CLA ۴۵ کند.

طبیعتا صحبت‌ کردن از زیبایی‌های این خودرو، حوصله‌سر بر و کسل‌کننده خواهد بود.همان خط و زبان طراحی آن سال‌های مرسدس‌بنز در این محصول ارزان قیمت مرسدس دیده می‌شود.

با اضافه شدن تریم AMG، جذابیت‌ و ظاهر اسپرت‌تری به GLA ۴۵ اضافه شده است.

کمیاب‌ترین مرسدس میلیاردی در ایران

در نمای پشتی، دیفیوزر اسپرت مزین به دو اگزوز دوبل، همراه با اسپویلر بالایی، زیبایی این قسمت را دو چندان می‌کنند.نکته‌ای که درباره ظاهر این خودرو مطرح است، این است که به دلیل کوچک و ارزان بودن، ممکن است آن شکوه همیشگی مرسدس‌بنز را در این خودرو نبینیم که تا حدودی طبیعی است.

کابین خودرو کپی دقیقی از مدل CLA ۴۵ است که از مرسدس‌بنز بعید بود که تفاوتی کوچک را هم رقم نزده است!دریچه‌های دایره‌ای و سنتی مرسدس در کنار تریم رنگی قرمز یا زرد و همچنین دسته‌دنده کوچک، به افزایش زیبایی فضای داخلی کمکی شایان کرده‌اند.

صحبت از امکانات و آپشن در هر مدلی از مرسدس‌بنز کاری حوصله‌ سر بر و کسل‌کننده است؛چون مثل همیشه با انبوهی از امکانات روبه‌رو هستیم.

اتوپارک، لانچ کنترل، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، صندلی‌های برقی ۱۲ حالته اسپرت با امکان تنظیم برقی گودی کمر، در صندوق عقب هوشمند، امکان انتخاب ۴ حالت مختلف برای رانندگی، سیستم صوتی حرفه‌ای برند Harman Kardon، دوربین ۳۶۰ درجه، نورپردازی داخلی، پدال شیفتر و سیستم‌های کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، کنترل ترمز در پیچ‌ها، ترمزهای کمکی و اضطراری، سنسور هشدار خواب آلودگی راننده، رادارهای نقطه کور، تغییر لاین به همراه رادار جلوگیری از تصادف و… از جمله آپشن‌های حاضر در لیست بلند این خودرو هستند.

کمیاب‌ترین مرسدس میلیاردی در ایران

هر آنچه از ظاهر و امکانات گفتیم بس است؛برویم سراغ اصل مطلب؛

روبه‌روی شما، قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر دنیا در سال ۲۰۱۵ قرار دارد.این پیشرانه در مجموع، ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.این اعدادی است که از یک پیشرانه عادی ۴ سیلندر و ۲۰۰۰ سی‌سی خارج می‌شود و این است مهندسی ناب آلمانی‌ها و علی‌الخصوص مرسدس‌بنز!

این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به ۴ چرخ منتقل می‌شود.شتاب صفر تا صد این خودرو، ۴.۴ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کمیاب‌ترین مرسدس میلیاردی در ایران

قیمت مرسدس‌بنز GLA ۴۵ در این آشفته بازار آنچنان مشخص نیست؛اما طبیعتا با توجه به کمیاب بودنش، نباید انتظار قیمتی کمتر از ۷ میلیارد تومان را برای این خودرو داشته باشیم.

کمیاب‌ترین مرسدس میلیاردی در ایران

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه شما

خبرنامه