کار سخت معامله گران افزایشی طلا

تاریخ ارسال : 19 آگوست 2023 ساعت : 12:05 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
کار سخت معامله گران افزایشی طلا

اکوایران: آنچه که انتظار صعودی از بازار ارز را کمرنگ می‌کند روند نزولی درهم است که با انتشار خبر سفر حسین امیرعبدللهیان وزیر خارجه کشور به عربستان اتفاق افتاده است. روند نزولی شکل گرفته برای درهم در این هفته فعلا انتظارات افزایشی را برای معاملات شنبه صبح خنثی می‌کند.

این هفته با خبر تبادل زندانیان آغاز شد، در پایان هفته قبل رسانه های آمریکایی اعلام کردند که ده میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در ازای آزادسازی زندانیان دو تابعیتی برای سفارش کالاهای غیرتحریمی آزاد شده و به کشور ثالث منتقل می‌شود.‌ همین خبر موجب شد دلار در ابتدای هفته گذشته با گپ منفی باز شود ولی روند نزولی دلار ادامه پیدا نکرد و روز بعد با سیگنال بازارساز بخشی از اصلاح بازار جبران شد. وزارت صمت در نامه‌ای به خودروسازان اعلام کرده بود که دیگر مشمول ارز نیمایی نمی‌شوند و برای کاهش وابستگی به ارزها و منابع نفتی خودروسازان منبع تأمین ارز خود را باید تغییر دهند.

در ادامه هم خبر حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی از گوشت قرمز و چای مطرح شد ولی در حالی این خبر تکذیب شد که اثر خودش را بر روی بازار ارز گذشته و دلار مقداری از مسیر رفته را بازگشته بود، در ادامه هفته دلار در ابتدای کانال ۴۹ هزار تومانی رنج شد.

مثلث سرنوشت ساز دلار

دلار درابتدای هفته با برخورد به خط روند حمایتی کار خود را آغاز کرد، پس از آنکه دلار در ۲۱ خرداد یک کف قیمتی در نیمه اول کانال ۴۶ هزار تومانی را ثبت کرد از نظر تکنیکالی یک مثلث را تشکیل داده که تا کنون محدوده نوسان دلار را محدود کرده است، از نظر تکنیکالی هر وقت دلار بتواند این مثلث را بشکند جهت حرکت دلار مشخص خواهد شد.

حمایت محدوده ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان با کف مثلث دلار انطباق دارد که شکست رو به پایین آن و تثبیت پایین مثلث می‌تواند به عنوان سیگنال نزولی بیشتر برای دلار تلقی شود در ادامه اگر دلار میل به افزایش داشته باشد باید سقف قیمتی ۴۹ هزار و ۸۰۰تومان را بشکند و پر قدرت بالای آن تثبیت شود. خبر آزادسازی منابع در پایان این هفته کاهش ۱.۵ درصدی را برای دلار نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ثبت کرده است.

 حمایت مهم ربع سکه

با وجودی که ربع سکه حباب بالایی دارد ولی در سال گذشته بازار سکه با عرضه ربع سکه در نزدیک قیمت بازار کنترل شد. از نظر تکنیکالی یک خط روند صعودی در نمودار دیده می‌شود که هشت ماه است که ربع سکه بالای آن قرار گرفته است، در پایان هفته ربع سکه حمایت روانی ده میلیون تومان را از دست داد و در کانال نه میلیون تومان نفوذ کرد، در صورتی که ربع سکه پایین تر از ده میلیون تومان تثبیت شود، حمایت خط روند صعودی در محدوده نه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان را پیش رو دارد و اگر این حمایت از دست برود محدوده ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حمایت سطح ۳۸ درصدی فیبوناچی است. ربع سکه در این هفته زیان بیش از چهار درصدی را نصیب دارندگان خود کرد که بیشتر از سایرین بود.

 کار سخت معامله گران افزایشی طلا

طلای آب شده هم سطح ده میلیونی را از دست داد و بر روی حمایت خط روند صعودی قرار دارد،بررسی تکنیکالی طلای آب شده نشان میدهد که طلا راه سختی را پیش رو دارد چرا که مقاومت ابرکومو در این ناحیه پهن تر است که کار صعود را سخت می کند روند نزولی انس طلا و مشخص نبودن آینده دلار از موارد بنیادی بلاتکلیفی طلای آب شده و روند نزولی آن است. بررسی ها از نوسانات قیمت طلا نشان می دهد که دارندگان طلای آب شده در این هفته زیان حدود ۲ درصدی را کسب کردند.

دیدگاه شما

خبرنامه