چه ماده غذایی برای مردان ضروری است؟

تاریخ ارسال : 05 مه 2014 ساعت : 7:16 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

طبق مقاله‌ای که در مجله health منتشر شده است خوردن 5 ماده غذایی برای مردان ضروری است چرا که 77 درصد مردان دچار کمبود منیزیم، ویتامین D و ویتامین B12 هستند.

1- ویتامین D: مصرف ویتامین D برای داشتن اسکلت و استخوان‌های سالم ضروری است. طبق تحقیقی که در مجله Circolation منتشر شده است افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند احتمال بروز سکته قلبی در آنها 80 درصد بیش از سایرین است. به گفته محققان دانشگاه بوستون باید در هر میلی‌متر از خون 30 نانوگرم ویتامین D وجود داشته باشد. اگر ویتامین D خون از این مقدار پایین‌تر بود باید UI1400 مکمل ویتامین D مصرف کرد.

2. منیزیم: بررسی‌ها نشان داده است که مردان معمولا دچار کمبود منیزیم هستند و تنها 80 درصد از 400 میلی‌گرم منیزیم مورد نیاز روزانه را دریافت می‌کنند. مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم مانند لوبیا سفید یا 250 میلی‌گرم مکمل آن برای مردان توصیه می‌شود.

3- ویتامین B12: برخی داروها مانند داروهای ضددیابت مانع از جذب این ویتامین می‌شوند. این ویتامین در مواد غذایی مانند انواع غلات موجود است.

4-پتاسیم: بررسی‌ها نشان داده مردان تنها 60 تا 70 درصد از پتاسیم مورد نیاز روزانه خود را که حدود 4700 میلی‌گرم است مصرف می‌کنند. یک موز حدود 400 میلی‌گرم و نصف آواکادو نیز 500 میلی‌گرم پتاسیم دارد.

5-ید: بهترین راه به جای اینکه برای دریافت ید، نمک بیشتری بخورید این است که مصرف شیر یا ماهی را بالا ببرید. خوردن تخم‌مرغ و ماست هم کمک‌کننده است.

دیدگاه شما

خبرنامه